Cum te-a mințit Google că nu îți mai citește mailurile
Google anunța, acum aproape un an, că nu va mai citi mailurile pe care le primești pe cont, însă realitatea pare să fie alta.
Dacă folosești Gmail și te preocupă confidențialitatea datelor, probabil te-ai bucurat să afli anul trecut că Google a luat decizia de a nu mai scana mesajele pe care utilizatorii le primesc. Scanarea mesajelor se făcea pentru ca serviciul de mail să poată oferi reclame personalizate în cadrul aplicației.
Cu toate că Google susținea că va înceta acest proces, se pare că lucrurile stau altfel. Purtătorul de cuvânt al companiei, Aaron Stein, a confirmat pentru NBC News, într-un email, că practica de scanare a mesajelor nu a încetat. ”Am putea scana conținutul emailurilor pentru a personaliza rezultatele căutărilor, dar și pentru a detecta malware-ul și tentativele de spam”, a afirmat acesta, adăugând că Google lucrează în acest fel încă din 2012.
Stein afirmă că Google extrage cuvinte cheie din conturile de Gmail ale utilizatorilor și le folosește pentru programe de învățare automatizată, dar și pentru alte produse din familia Alphabet.
”Colectăm informații despre serviciile pe care le folosești și modul în care o faci”, se arată în politica de confidențialitate a Google, unde mai afli că ”asta include informații precum date de folosire și preferințe, mesaje din Gmail, profilul G+, fotografii, videoclipuri, istoric de navigare pe internet, căutări pe hărți, documente sau alt conținut găzduit de Google. Sistemele noastre automate analizează această informații când sunt trimise și recepționate, dar și când sunt stocate”.
Într-adevăr, compania nu îți vinde datele personale altora, dar le-a folosit pentru a-și consolida propria rețea de advertising, iar asta e departe de a fi un secret. Încă din 2012, compania te avertiza că are asemenea practici, care se leagă și de simpla creare a unui cont de Gmail.