Internetul ajunge pe marele ecran odată cu primul festival de GIF-uri
GIF-urile reprezintă de câțiva ani o alternativă distractivă prin care îți poți exprima o anumită stare pe majoritatea rețelelor sociale, însă cei de la Giphy cred că acestea au un potențial mai mare decât atât.
În acest sens, Giphy a anunțat săptămâna trecută că lansează un festival de film care să dovedească asta. Filmele trebuie să aibă lungimea maximă de 18 secunde și, desigur, conținutul lor trebuie să fie alcătuit în exclusivitate din GIF-uri.
Festivalul de film va fi realizat în colaborare cu Squarespace și va cuprinde o serie de imagini care pot încadra în următoarele categorii: stop-motion, animat, experimental, narativ și altele.
Pe site-ul dedicat evenimentului, Giphy declară că povestirea nu trebuie să fie neapărat lungă sau scurtă, ci poți spune o poveste interesantă, creativă și distractivă în numai 18 secunde sau chiar mai puțin decât atât.
La fiecare dintre categorii va fi desemnat câte un finalist, dar va exista și un câștigător final, care va primi un premiu în valoare de 10.000 de dolari, plus un abonament de cinci ani la Squarespace.
Competiția este deschisă până pe data de 27 septembrie și ai opțiunea de a face GIF-uri cu și fără sunet. În ceea ce privește juriul, acesta va fi alcătuit din regizori, comedianți și curatori de muzee, care vor decide care sunt cele mai interesante și creative capodopere.
Printre numele care vor fi prezente se numără artistul și regizorul Mukunda Angulo, directorul creativ al Spotify Alex Bodman, comediantul, actorul și scriitorul Joe Pera și alții.
Toate lucrările câștigătorilor vor fi difuzate în timpul festivalului din 8 noiembrie de la teatrul Metrograph, New York. De asemenea, acestea vor fi disponibile și pe o platformă online găzduită de Squarespace. Competiția este deschisă doar pentru participanți din Statele Unite.