24 mart. 2018 | 14:49

Orașul Facebook e real și acum poți vedea cum arată

ACTUALITATE
Orașul Facebook e real și acum poți vedea cum arată

Facebook construiește un oraș. Deși ai crede că va fi unul virtual, Willow Village este cât se poate de real și va avea de la locuințe până la farmacii.

În Menlo Park, California, Facebook construiește un oraș, cu o comunitate reală. În principiu, ceea ce compania vrea să testeze este dacă oamenii iubesc atât de mult tehnologia și companiile de tehnologie, încât vor vrea să trăiască în interiorul ei.

În doar câțiva ani, rețeaua socială a construit o comunitate virtuală, care aduce împreună mai bine de un miliard de oameni. Acum, gigantul construiește o comunitate reală, în care te poți plimba admira și locui. La propriu.

John Tenanes, vicepreședintele Facebook pentru domeniul imobiliar, a dezvăluit planurile companiei și, implicit, ale orașului Facebook. Willow Village, orașul Facebook, se va extinde pe o suprafață de 59 de hectare. Va avea locuințe, străzi pline de magazine alimentare și o farmacie. În plus, va exista o clădire mare, rotundă, ce se vrea a fi un centru cultural.

Facebook, spune Tenanes, are o dublă misiune. Mai exact, vrea să echilibreze creșterea sa cu nevoile comunități. Willow Village va fi înconjurat de cartierul Menlo Park din Belle Haven și orașul East Palo Alto. Ambele sunt comunități greco-hispanice, fiind printre cele mai sărace din Silicon Valley. Compania planifică 1.500 de apartamente și a convenit cu Menlo Park să ofere 225 dintre acestea la rate mai mici decât cele de pe piață. Cei mai mari chiriași ai unităților cu preț integral sunt angajații Facebook, care primesc deja un bonus de cinci cifre dacă locuiesc lângă birou.

Comunitatea va avea opt acri de parcuri, piețe și piste pentru biciclete, toate acestea deschise publicului. Facebook vrea să reabiliteze calea ferată din apropierea proprietății sale și va termina anul viitor un pod pietonal de pe autostradă.

Inițiativa este lăudabilă. Când proiectul a fost anunțat în vara anului trecut, criticii l-au denumit Facebookville sau Zucktown. Chiar și așa, gigantul a venit cu propriul nume.

În orice caz, deocamdată rețeaua socială se confruntă cu probleme mai grave. Chiar cu o criză. Asta după ce Cambridge Analytica a furat identitatea a mai mult de 50 de milioane de utilizatori, influențând astfel alegerile din Statele Unite ale Americii, votul pentru Brexit și chiar un genocid.