26 iun. 2018 | 11:11

Facebook ți-ar putea prezice moartea cu o precizie morbidă

ACTUALITATE
Facebook ți-ar putea prezice moartea cu o precizie morbidă

Facebook a recunoscut deja că îți colectează datele și nu are niciun gând să se oprească, lucru confirmat de cel mai recent plan al companiei.

Recent, Google a anunțat că îți poate prezice când vei muri, cu ajutorul inteligenței artificiale și datelor date medicale. Facebook nu se lasă mai prejos și vrea să facă același lucru, plus multe alte „bonusuri”.

Un brevet înregistrat de companie îți arată că și rețeaua socială o să fie capabilă să îți prezică moartea. Pentru a putea face asta, îți va folosi mesajele, postările, locația și tranzacțiile efectuate cu cardul.

Pe lângă moarte, rețeaua îți poate prezice și alte evenimente importante din viața ta, cum ar fi o naștere sau o absolvire.

Bineînțeles, ideea e să scoată ceva bani din asta. De exemplu, Facebook începe să-ți afișeze bannere și să-ți recomande locații de nuntă, dacă descoperă că ai putea fi într-o logodnă. Totuși utilizatorul ar putea să nu raporteze că se căsătorește până după ce faptul a fost împlinit, ceea ce reprezintă o oportunitate ratată pentru agențiile de publicitate.

Facebook-prezicere-moarte-brevet

Brevetul pe care îl are rețeaua socială.

În brevetele înregistrate recent, Facebook își propune să calculeze probabilitatea unui astfel de eveniment important (nuntă, absolvire etc). Pe lângă acestea, Facebook vrea să-ți citească expresiile faciale, cu ajutorul camerelor frontale de pe dispozitive. Scopul ar fi acela de a vedea dacă îți place sau nu conținutul servit de rețea.

În plus, Facebook vrea să își bage nasul și în relația ta. Platforma socială vrea să te prindă, chiar dacă tu nu îți pui „In a relationship” pe Facebook. Brevetul dezvoltat pentru asta vrea să-ți analizeze frecvența de urmărire a unui profil, pentru a prezice dacă tu și persoana respectivă sunteți într-o relație.

Nu este clar dacă ideile descrise în aceste brevete vor ajunge, în această formă, pe platformă. Subliniază din nou cum colectarea datelor utilizatorilor și publicitatea personalizată merg mână în mână.