Digi Mobil, Orange, Vodafone sau Telekom: cum alegi corect oferta
Digi Mobil, Orange, Vodafone sau Telekom se bat în prețuri, oferte și diverse opțiuni. E dificil să alegi, mai ales când ești asaltat de oferte din toate părțile. Din fericire, poate fi și ușor.
Indiferent de la ce operator din România alegi o ofertă – fie că e Digi Mobil pentru tarif, fie că sunt Orange sau Vodafone pentru longevitate, ori poate că este Telekom pentru că ai cartelă încă din vremea Cosmote – aceasta trebuie comparată și cu altele. În orice moment în care vrei să schimbi, ar trebui să te informezi și să alegi de ce ai nevoie.
Sunt deja, la toți operatori, sute de minute în rețea, sute de SMS-uri în rețea și în alte rețele, ba chiar și sute, mii de minute naționale incluse sau tarife preferențiale. Ce ar trebui să alegi de la Digi Mobil, Telekom, Vodafone sau Orange? Evident, oferta care corespunde cel mai bine nevoilor tale.
În această idee am adunat mai multe sfaturi care să te ajute să iei cea mai bună decizie. Totodată, ai la dispoziție un comparator oficial pentru oferte.
Digi Mobil, Orange, Vodafone sau Telekom: cum alegi corect oferta
Înainte să te decizi ce ofertă alegi sau ce operator preferi, ar trebui să ai răspunsuri la câteva întrebări. Mai jos sunt câteva dintre ele și fiecare operator îți poate furniza informațiile:
- Care e gradul de acoperire – poate cea mai importantă informație. Poți afla direct din magazinele sau casieriile Digi Mobil, Orange, Vodafone sau Telekom ori să vezi hărțile de acoperire disponibile online pe site-urile lor. Ia în calcul că hărțile reflectă acoperirea din exteriorul clădirilor și valorile sunt orientative. Toți se feresc să garanteze ceva. Poți opta la început pentru o cartelă preplatită ca să verifici acoperirea și calitatea serviciului.
- Tarifele: de conectare, abonamentul lunar și dacă este conditionat de achiziționarea unui pachet de servicii, tariful pentru utilizarea sau închirierea unor echipamente adiționale (dacă este cazul), tarifele în roaming și tarife pentru apeluri internaționale.
- Câte minute/SMS-uri sunt în abonament (sau per extraopțiune), în ce rețele le poți folosi, în ce ordine le vei consumă și ce tarife ai după consumarea minutelor sau SMS-urilor incluse.
- Termenul de activare a serviciului.
- Cum poți anunța o defecțiune și în ce termen se remediază.
- La ce despăgubiri ai dreptul dacă furnizorul nu respectă anumite clauze contractuale.
- Perioada minimă pentru care te angajezi să nu renunți la contract.
- Taxele pe care ar trebui să le plătești dacă renunți la contract înainte de termen.
- Nu în ultimul rând, dacă telefonul pe care îl achiziționezi împreună cu serviciul este codat în rețea. Digi Mobil, Telekom, de exemplu, le oferă neblocate.
Cel mai ușor mod să alegi cea mai bună ofertă de la Digi Mobil, Orange, Vodafone sau Telekom
Din fericire, nu trebuie să stai pe site-urile fiecărui operator sau să treci prin magazinele tuturor. Poți încerca serviciul Veritel de la ANCOM prin care compari rapid ofertele pe baza nevoilor tale. Alegi tipul serviciului: telefonie mobilă, fixă sau internet.
[readmore]
În cazul în care alegi servicii de telefonie, poţi selecta un comportament de consum prestabilit (Ocazional, Mediu, Intensiv), caz în care anumite valori de consum afişate sunt prestabilite. Aceste valori sunt calculate pe baza datelor statistice furnizate semestrial de furnizorii de servicii de comunicaţii electronice către ANCOM.
Poţi modifica oricând valorile dacă ele nu sunt apropiate de consumul tău estimat.
Totodată, în cazul serviciilor de telefonie fixă şi internet fix, este necesar să selectezi şi localitatea în care doreşti să utilizezi serviciul. Mai trebuie să ții cont că unele oferte au preţuri unitare ale serviciilor diferite pentru apelurile în reţea sau în afara reţelei. Este indicat să iei în calcul şi aceste variabile când estimezi un consum.