11 iul. 2018 | 11:41

Dacia renunță la o versiune de Duster. De ce ia Renault o așa decizie

ACTUALITATE
Dacia renunță la o versiune de Duster. De ce ia Renault o așa decizie

Renault face o schimbare radicală în privința Daciei Duster și nu va fi deloc pe placul clienților. Dacia nu va mai produce o anumită versiune Duster.

Duster a fost și încă se menține cea mai vândută mașină de la Dacia în afara țării. Străinii din Europa preferă Dusterul nostru pentru că e o mașină care se pliază excelent pe mai multe tipuri de drumuri și este și printre cele mai ieftine automobile din gama sa.

Noul sistem de testare WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure), cu privire la emisiile de noxe și dioxid de carbon, obligă Dacia-Renault să renunțe la modelul echipat cu cutie de viteze automată, adică la Dacia Duster EDC.

Noua procedură de testare, care măsoară și consumul de carburant, va intra în vigoare de la 1 septembrie și sperie deja mai mulți producători auto. Francezii nu mai vor să producă Duster cu transmisie automată pentru că prezintă un consum de motorină prea mare, iar maşina devine neperformantă din punct de vedere al costului. Este o lovitură pentru Dacia, dar nu exagerat de grea, deoarece Duster EDC reprezenta 5% din producţia totală a uzinei de la Mioveni.

Dacia sistează producția acestei versiuni, chiar dacă mai rămâne pe stoc cu mai puțin de 70 de unități, pe care speră să le vândă până la intrarea în vigoare a WLTP.

Noua procedură de testare WLTP bagă în sperieți tot mai mulți producători auto pentru că li se cere o măsurare mai apropiată de realitate a consumului real de carburant, precum și a cantității emisiilor de gaze toxice.

Uniunea Europeană vrea să combată cât mai eficient gradul de poluare produs de automobile, al căror număr a crescut alarmant de mult în ultimii zece ani. Chiar dacă modelele de azi sunt mai prietenoase cu mediul decât erau cele de acum 10 sau 20 de ani, numărul lor contribuie în continuare la poluarea excesivă a orașelor.

În altă ordine de idei, Dacia Duster trece și la un motor nou. Clasicul motor 1.5 dCi va deveni 1.5 Blue dCi pentru că a primit îmbunătățiri menite să reducă emisiile de carbon. Astfel, versiunile de 90 și 110 CP vor avea de acum 95, respectiv 115 CP. În ceea ce privește motorul 1.5 Blue dCi de 95 CP accelerația de la 0-100 de km/h se va realiza acum în 12,6 secunde și nu în 13,8 secunde așa cum era inițial.