Dacia Duster a fost un eșec la testul rușilor în condiții grele de iarnă
Dacia Duster a fost testată de un rus pe condițiile grele de iarnă și nu a fost prea încântat. Duster, care în Rusia se vinde sub sigla Renault, nu prea e făcută pentru iernile rusești.
În România, Dacia Duster este unul dintre cele mai populare SUV-uri. Nu la fel de apreciat precum alte mașini 4×4 din aceeași categorie, dar foarte căutată de cei care vor un crossover ieftin și capabil să facă față mai multor tipuri de drumuri.
Dacia Duster s-a pretat destul de bine de la apariție și până în prezent, dar, în Occident, pare să aibă chiar mai mult succes decât în România, în ciuda numeroaselor critici.
Mașina românească este, însă, trimisă și în estul Europei, la „frații” ruși, unde exigențele sunt mai mari decât ai crede. În Rusia, o mașină bună este aceea care face față iernilor extrem de dure care la noi ar neutraliza traficul în marile orașe mai bine de patru luni.
Pe la începutul anului trecut, un blogger rus a făcut un scurt review al mașinii românești vândute sub marca Renault, după ce iarna lovise destul de violent.
Review-ul este destul de superficial, pentru că bloggerul nu face un test drive ca la carte. Doar se plimbă în jurul mașinii și spune ce nu-i convine la Duster, dar semnele sunt destul de clare: SUV-ul românesc nu este tocmai făcut pentru iarna rusească.
Ce critici i se aduc mașinii Dacia Duster
Mașina prezentată de blogger este unul din a doua generație, dar nu e precum SUV-urile cu care sunt obișnuiți rușii. Bloggerul critică Dacia Duster că nu este destul de robust pentru a se menține în echilibru pe drumuri înzăpezite și e destul de zgomotos în timpul condusului.
Uruitul ar veni de undeva din spate, din locul special unde este ținut cricul, care nu e bine fixat și vibrează. Asta e o problemă întâlnită la toate mașinile Dacia, încă de la apariția primului Logan (care e la fel de zgomotos).
E optimist în privința capacității portbagajului, în care intră lejer lopata pentru deszăpezire. Spațiul de depozitare, cel puțin, nu e un lucru de care să te plângi la automobilele Dacia, inclusiv cele vândute sub sigla Renault.
Parbrizul încălzit este un alt aspect avantajos pe timp de iarnă pe care bloggerul îl menționează, dar este deja o condiție de bază, nu e nimic excepțional. În plus, are și aici un punct slab: baza parbrizului, unde se află ștergătoarele. Trebuie să aștepți mult timp până se încălzește uniform parbrizul. Până atunci, nu poți utiliza ștergătoarele și nici măcar nu poți curăța gheața de pe ele, care sunt lipite de geam.
De asemenea, curățatul zăpezii de pe capotă este un adevărat chin, din cauza șinelor fixe pentru portbagajul de pe plafon. O problemă similară întâlnești și la praguri, unde se acumulează multă zăpadă și gheață care fac imposibilă deschiderea ușilor.
Portiera portbagajului și încuietoarea acestuia e un adevărat magnet pentru gheață și cu greu o înlături la temperaturi scăzute.
Rusul nu e prea încântat de mașina românească și te îndeamnă să cumperi ceva mai scump, dar care-ți va aduce mai multă satisfacție.