Cât de mult te ajută camerele și senzorii atunci când parchezi cu spatele
Camerele video și senzorii de parcare sunt din ce în ce mai prezenți pe automobile, iar asta se traduce într-o eficiență mai sporită și mai puține accidente.
Unii oameni au probleme când vine vorba de parcarea laterală, în vreme ce alții se chinuie să parcheze paralel, cu spatele. Dacă ai probleme, în cel mai bun caz poți spera că ai parcat strâmb, dar rezonabil. În cel mai rău caz, s-ar putea să lovești ceva cu bara din spate.
Noile tehnologii de siguranță pentru automobile reușesc să reducă drastic numărul accidentelor. Spre exemplu, frânarea automată la mersul cu spatele, o opțiune pe care o au doar 5% din automobile, reușește să scadă numărul accidentelor cu 62%. În plus, dacă frânarea automată este combinată cu sisteme de camere video orientate către spatele automobilului, dar și cu senzori de parcare, accidentele pot fi reduse chiar și cu 78%.
În SUA, începând cu luna mai, toate mașinile vândute vor trebui să aibă, conform legii, o cameră video pentru parcarea cu spatele. Unii producători de automobile vor să ofere ceva în plus și adaugă frânarea automată, dar și senzori de parcare, între opțiunile standard.
”Frânarea automată, senzorii și camerele vor preveni o mulțime de accidente cu pagube materiale, dar sperăm să împiedice și accidentele în care sunt implicați pietoni, spune David Zuby, chief research officer la Insurance Institute for Highway Safety.
Sistemele de frânare automată la mersul cu spatele au fost create pentru a preveni coliziunile cu diverse obiecte, însă tehnologia ar putea fi îmbunătățită, astfel încât să protejeze și pietonii care se află în locul nepotrivit, la momentul nepotrivit. În viitor, sunt șanse ca astfel de tehnologii să devină standard pe cât mai multe automobile, astfel încât siguranța să fie sporită la nivel mondial.