Black Friday pe Google: cum arată nebunia reducerilor pe internet
Black Friday în România e mai devreme decât în Statele Unite ale Americii. Chiar și așa, e interesant în sine. Google ne arată acum cum se vede pe net.
Black Friday a început în Statele Unite prin 1985 când vânzătorii au hotărât să dea o notă pozitivă unei zile negre de vineri. Și tot acolo este acum cel mai popular.
Dacă e să ne uităm strict la România, Black Friday a început în 2011, când cei de la eMAG au avut inițiativa de a aduce conceptul și la noi. Mișcarea a fost susținută în offline de cei de la Flanco care au decis să-i acorde o șansă.
De atunci și până acum, popularitatea evenimentului a explodat – doar eMAG au reușit în 2017 de Black Friday să vândă 1,14 milioane de produse, în valoare de 360 milioane de lei.
Anul trecut, 43% din căutările, la nivel mondial pe Google de Black Friday vin din SUA, 27% au venit din Marea Britanie, iar 12,6% și 12,5% din Spania și Brazilia. România a fost pe locul 16 în acest top. Asta după Polonia și înaintea Ungariei cu 2,4% din căutări, potrivit datelor Google.
Piețele unde interesul e cel mai mare pentru Black Friday sunt SUA, Suedia, Marea Britanie și Spania. Sunt urmate la o distanță mică de țări precum Canada, Ungaria, Argentina și România. Pe de altă parte, Elveția, Franța, Belgia și Chile sunt țările unde interesul pentru Black Friday crește cel mai repede de la an la an.
Ce se întâmplă cu Black Friday în partea asta de Europa, conform Google
În regiunea Europei Centrale și de Est, interesul pentru acest eveniment de reduceri crește anual, iar românii sunt avizi de cumpărături și de reduceri. Doar în Ungaria interesul este mai mare decât în România. În rest, românii sunt mai interesați de reduceri decât polonezii, cehii, croații, bulgarii, ucrainienii sau slovacii.
Potrivit celor mai recente date ale Kantar Millward Brown România, citate de Google, 45% din români plănuiesc să cumpere ceva de Black Friday. Drept urmare, căutările pe Google, în căutarea unor oferte bune, ale românilor cresc de la an la an.
În 2017, căutările de Black Friday au crescut cu 21% față de anul anterior.
Reducerile încep într-o vineri dimineață, dar căutările nu încetează tot atunci, ci continuă de-a lungul weekendului. Cum este de așteptat, cele mai multe căutări ale termenului Black Friday vin din București (58,9%), din Cluj-Napoca (9,5%), Iași (8,9%) și Timișoara (7,7%). Dintre acestea, mai mult de jumătate (68%) vin de pe telefoane.
Ce caută românii să cumpere de Black Friday, conform Google
Ce caută românii? Înainte de ziua cu reduceri, la noi în țară se caută produse generice (ex: mașină de spălat, laptop etc.) apoi cu două zile înainte de Black Friday încep căutările specifice (mașina de spălat X de la brandul Y). Practic, românii încep să găsească produsul pe care-l caută pentru ca apoi să-l cumpere la reducere.
În România, se caută cel mai des telefoane, televizoare, iPhone, ceasuri și mobilă.
Fashion este o categorie în creștere și în România se caută tot mai mult articole de îmbrăcăminte și încălțăminte de Black Friday. Următoarele categorii la mare căutare sunt electrocasnicele și produsele electronice, urmate de cele de înfrumusețare și foto-video.
Produsele destinate bebelușilor și proaspeților părinților sunt la mare căutare. Așadar, căutările de produse din categoriile precum mobilă pentru copii sau jucării pentru bebeluși cresc extrem de mult în această perioada.
Pe de altă parte, interesul pentru achiziția tabletelor, laptopurilor și bijuteriilor a scăzut în ultimii ani.