06 iun. 2018 | 12:45

Orașul care a ales autobuze românești pentru transportul în comun

ACTUALITATE
Orașul care a ales autobuze românești pentru transportul în comun

O companie românească producătoare de autobuze a câștigat licitația pentru achiziția a 50 de autobuze pentru transportul public, chiar dacă nu în București.

Compania se numește BMC Truck & Bus și este un producător de autobuze cu sediul în comuna ilfoveană Ciorogârla. Valoarea contractului care va fi încheiat cu primăria municipiului Ploiești este estimată la 41 de milioane de lei (9 milioane de euro) și e cel mai mare contract câștigat până acum de companie.

În urma desemnării câștigătorului licitației, Ploieștiul urmează să primească pentru transportul public 50 de autobuze diesel Euro 6. Licitația a fost lansată în februarie, anul acesta, dar abia acum a fost desemnat candidatul eligibil.

Inițial, la licitație au candidat două companii: BMC Truck & Bus, care a și câștigat-o cu autobuzul românesc Euro Bus Diamond, dar și Anadolu Automobil Rom, compania care distribuie autobuzele marca Isuzu.

Contractul de colaborare cu Primăria Ploiești va fi, însă, încheiat abia după expirarea perioadei de depunere a contestațiilor și după soluționarea eventualei contestații a celuilalt participant, după cum informează economica.net.

autobuze romanesti bmc truck & bus ciorogarla ilfov ploiesti

Mercedes Benz România și GD Bus Gmbh au fost și ele interesate de licitația din Ploiești, dar nu au depus oferte de participare. Miza celor de la Mercedes a fost București, dar nici acolo nu au reușit vreo performanță (de această dată).

La rândul ei, compania de la Ciorogârla nu a fost prea norocoasă când a participat la licitații. La cele organizate de București și Cluj-Napoca a eșuat lamentabil. La licitația din Capitală nici măcar nu a putut participa, iar la cea de la Cluj a fost descalificată.

Victoria de la Ploiești e ca o mană cerească pentru BMC Truck & Bus. Compania deținută de trei turci nu a vândut anul trecut decât 27 din cele 77 de autobuze realizate la Ciorogârla.

Potrivit sursei citate, Autobuzele Eurobus Diamond au o lungime de 12 metri, sunt dotate cu aer condiţionat, au podea joasă şi trei uşi de acces. Astfel de mijloace de transport circulă deja în oraşe precum Constanţa, Târgu Jiu, Caransebeş şi Iaşi. Modelul realizat la Ciorogârla a fost surprins şi la Chişinău, unde a fost împrumutat pentru teste.

La București, te vei plimba cu autobuze turcești

La București, reprezentanții Primăriei Capitalei au considerat că autobuzele turcești sunt mai potrivite pentru nevoile bucureștenilor.

Capitala ar urma să fie dotată cu 400 de autobuze noi Euro 6, livrate de compania turcă Otokar Otomotiv, care a câștigat licitația. Abia până la sfârșitul acestui an, însă, vor fi aduse doar 100 de autobuze și abia până la sfârșitul lui 2019 vor fi aduse celelalte 300.

Companiile participante la liciație, printre care a fost și Mercedes Benz, au obținut calificative foarte apropiate, dar cele de la Otokar Otomotiv au făcut mai mult cu ochiul experților Gabrielei Firea. În urmă cu câteva luni, aceste autobuze au fost criticate că nu îndeplinesc standardele europene pentru circulația urbană. În plus, acestea sunt mai mari decât actualele autobuze Mercedes și se spunea că nu încap nici în garajele de service ale RATB.