05 aug. 2018 | 18:25

Apple ar putea aduce primul tren Hyperloop în California

ACTUALITATE
Apple ar putea aduce primul tren Hyperloop în California

Orașul care găzduiește campusul Apple, Cupertino, plănuiește să aducă primul sistem Hyperloop pentru californienii de acolo – asta cel puțin la nivel teoretic.

„Vorbim cu Hyperloop să construim o linie”, a zis consilierul Barry Chang. „Dacă proiectul va fi realizat, vor dura doar cinci minute să ajungi de la DeAnza College la San Jose, în loc de câteva ore”.

Ironic sau nu, ideea a venit chiar înaintea hotărârii consiliului de a amâna propunerea de taxare a companiilor medii și mici cu privire la noile soluții de transport. Taxa trebuia să fie percepută de companii pe baza numărului de angajați, iar compania Apple, cu cei 12.000 de angajați pe care vrea să îi aducă în campusul din Cupertino, ar fi fost puternic afectată.

Opoziția împotriva acestei taxe a venit din mai multe părți – în principal, din partea afacerilor locale, dar și din partea lui Michael Foulkes, directorul de afaceri guvernamentale de la Apple. Foulkes a sugerat că, în loc de taxe adiționale, orașul ar putea folosi tehnologia pentru a rezolva problema transportului.

„Lăsați-ne să facem ceea ce facem noi în Cupertino și la Apple, adică să fim creativi și să găsim soluții pe termen lung”, a zis directorul de afaceri guvernamentale.

Se pare că primarul din Cupertino, Darcy Paul, și consilierul Barry Chang s-au întâlnit cu Hyperloop Transportation Technologies. Primarul a explicat însă că nu există nimic oficial, dar că el caută să aducă cât mai multe posibilități.

Deși Hyperloop este grozav, un asemenea sistem nu a fost implementat nicăieri până în prezent. Cel mai probabil, problemele de trafic din Cupertino nu vor fi rezolvate astfel – cel puțin nu acum. Deși Apple a evitat taxa momentan (până în 2020, când va fi readusă în discuție), dar nu este clar ce influență concretă va avea asupra transportului din Cupertino, dincolo de discuțiile de afaceri.

Într-un final, planurile pentru transportul Hyperloop rămân la nivel teoretic. Acest lucru se întâmplă din cauză că este dificil să convingi pe toată lumea, conform CEO-ului de la Hyperloop Transportation Technologies, Dirk Ahlborn.

„Democrația nu este prietenoasă cu genul acesta de lucruri”, a spus Ahlborn. „Este un proiect de infrastructură foarte mare, care necesită un număr mare de oameni care să lucreze împreună. Dacă vrei să faci asta în SUA, ai de a face cu probleme de tipul ai-dreptul-să-faci-asta. În China sau Rusia, totuși, este nevoie doar ca cineva suficient de puternic să decidă că vor ceva anume, iar acel lucru se întâmplă”.