De ce există peste 60 de versiuni de Facebook de care nu știai
Facebook este gigantul social prezent în întreaga lume. Cum fiecare națiune este diferită din multe puncte de vedere, și Facebook trebuie să difere de la o țară la alta.
Bara de navigare inferioară din aplicația Facebook de pe iPhone 7 Plus are cinci pictograme. Există unul pentru News Feed, urmat de videoclipuri, Facebook Marketplace, notificări și, în fine, un buton pentru a vedea mai multe opțiuni, cum ar fi profilul tău. Dacă ai folosi aplicația în Ucraina, ai vedea că există trei pictograme. Există peste 60 de versiuni distincte ale acestei aplicații. Cel care le-a adus în același loc este designerul Luke Wroblewski.
Prin datele colectate de Wroblewski, el oferă o perspectivă rară asupra modului în care designerii Facebook își manipulează aplicația în speranța de a controla comportamentul utilizatorilor. Rețeaua socială are peste două miliarde de utilizatori lunar și, prin urmare, o mulțime de cobai pe care să încerce trucuri subtile. În acest sens, designul este crucial pentru succesul Facebook (și al oricărei aplicații).
Ar putea părea excesivă testarea a peste 60 de bare de navigație diferite, însă rețeaua socială este motivată să găsească o iterație perfectă care îi va mulțumi pe oameni cel mai mult (și îi va ține cel mai mult ocupați). De asemenea, trebuie să ia în considerare că utilizatorii săi trăiesc peste tot în lume. De exemplu, în diferite regiuni, Facebook este probabil preocupat de popularizarea anumitor aspecte ale platformei sale mai mult decât altele. Dacă Facebook Marketplace este popular (și disponibil) într-o țară, este logic să-și promoveze produsul în această țară. Poți vedea lista designerului aici.
Există și alte preocupări regionale pe care Facebook le ia în considerare. În unele țări în care conexiunile la internet de mare viteză sunt mai rare, se folosește adesea o versiune mai simplă a Facebook, numită Facebook Lite. Bara de navigare din Facebook Lite nu include un buton pentru a viziona videoclipuri, pentru că ar fi un impact prea mare asupra datelor mobile.
Așa cum au subliniat mai multe persoane care au contribuit la lista designerului, Facebook își poate schimba aplicația mobilă și pe baza comportamentului unui utilizator. Facebook testează în mod regulat actualizări pe platforma sa. În septembrie, de exemplu, s-a pus problema de o caracteristică asemănătoare cu Tinder în aplicația Messenger, iar Facebook continuă să-și schimbe algoritmul pentru News Feed.