14 nov. 2017 | 18:30

Black Friday: cât vor cheltui românii pe net în 2017

ACTUALITATE
Black Friday: cât vor cheltui românii pe net în 2017
Black Friday e cel mai important eveniment de comerț online și offline. Până să vedem cifrele pentru 2017, iată câteva estimări pentru e-commerce.
Black Friday generează cele mai mari vânzări din an, motiv pentru care magazinele online investesc mult în infrastructură. Aceeași infrastructură, dar și renumele pe care și-l fac de Black Friday, le ajută de-a lungul anului. Dacă în 2016, zona de e-commerce a ajuns la peste două miliarde de euro, analiza pentru acest an arată că va depăși acea valoare cu 35%.
[related]

Comerțul online în România va ajunge anul aceasta la aproximativ 2,8 miliarde de euro, în creștere cu 35% față de 2016, peste estimarea inițială de 2,5 miliarde de euro anunțată de Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO).

Anul trecut comerțul online din România a crescut cu 38% la o valoare de 2,05 miliarde de euro, conform raportului european privind comerțul electronic realizat de Global Ecommerce Association, plasând România pe primul loc în Europa după rata de creștere și pe locul doi la nivel global după Australia, care a înregistrat un avans de 40% .

Conform indicelui DESI (Digital Economic and Society Index), calculat de Comisia Europeană, rata digitalizării economiei, inclusiv în ceea ce privește serviciile publice și nivelul competențelor digitale este cea mai redusă în România prin comparație cu celelalte țări membre ale Uniunii Europene, dar cu potențial uriaș de creștere. În februarie 2015, însă, România a adoptat Strategia Națională privind Agenda Digitală pentru România 2020 , în scopul îmbunătățirii infrastructurii și a serviciilor digitale în România.

Black Friday își deschide porțile peste două zile. Playtech a făcut câteva articole despre cum să nu iei țeapă în cea mai importantă zi dedicată cumpărăturilor, în special celor online, sau ce magazine promit cele mai mari reduceri de Black Friday. Încă mai ai timp să te documentezi, să iei cele mai bune decizii, astfel încât experiența Black Friday să fie una plăcută.