Silicon Valley a luat prin surprindere industria germană de mașini

de: Horia Despa
25 01. 2016

Dieter Zetsche, CEO-ul firmei Daimler, compania mamă a unor branduri precum Mercedes-Benz, Maybach, Smart și practic cam tot ce se învârte în jurul brandului Mercedes, consideră că cei de la Google fac mai multe și știu mai multe despre mașini decât nemții.

Într-un interviu oferit revistei Welt am Sonntag, Zetsche a spus că a fost impresionat de competențele și avansul tehnologic pe care îl au companii din Silicon Valley, precum Google și Apple, în ceea ce privește construcția de mașini și, în principal, mașini autonome. El a zis că cei de la Google și Apple ”fac mai mult și știu mai multe” despre mașini decât germanii s-au așteptat. E posibil ca liderii industriei auto de lux să îi fi luat în derâdere pe noi veniții Google, Tesla (și foarte curând Apple) ca apoi să se convingă că nu e de joacă.

Acesta a fost, de asemenea, plăcut impresionat de respectul pe care americanii l-au afișat pentru firma ”Daimler” (de parcă cineva n-ar putea afișa respect pentru un Mercedes), lucru la nu s-a așteptat, mai ales în urma scandalului Dieselgate, care a aruncat o umbră adâncă asupra întregii industrii auto germane.

În orice caz, mașinile autonome de la Google sunt proiectate să apară într-un viitor destul de îndepărtat iar mașina Apple e o himeră totală care ”sângerează” mulți bani și ingineri șefi.

În orice caz, acum baieții de la Mercedes sunt, în mod clar, convinși că a venit vremea să treacă la un alt nivel, înțelegând că viitorul înseamnă mașini electrice și autonome. La acest capitol, competiția de la BMW deja au relații strânse cu chinezii de la Baidu cu care lucrează la un sistem de conducere autonomă similar cu cel alor Google.

Merită de văzut cu cine ar urma Mercedes să înceapă un parteneriat în privința dezvoltării unui automobil autonom. Pentru a demonstra că Mercedes ia în serios această posibilitate, Zetsche a făcut turul a 70 de companii din Silicon Valley, purtând cu acestea discuții care au oferit perspectiva unor rezultate concrete pe viitor.