06 oct. 2015 | 09:16

Mașinile electrice: cât economisești dacă nu mai treci prin benzinărie

ENTERTAINMENT
Mașinile electrice: cât economisești dacă nu mai treci prin benzinărie

Deși mașinile electrice se vor a fi construite mai mult pentru mediul înconjurător și mai puțin pentru tine, asta nu te va determina neapărat să le cumperi. Vehiculele electrice trebuie să fie și accesibile.

Odată cu scandalul Volkswagen, s-a ajuns la concluzia că mașinile diesel nu se vor putea încadra în standardele ecologice impuse de către guverne, așadar, mașinile electrice încep să câștige teren. Întrebarea este dacă un astfel de autoturism te ajută să economisești într-adevăr sume importante.

Deși prețul combustibilului este clar mai ridicat decât cel al electricității, acest lucru nu este un motiv suficient de bun pentru a-ți achiziționa o mașină electrică. Mai mulți factori joacă un rol important într-o astfel de decizie. Prețul de cumpărare, ofertele de leasing, taxele și posibilitatea de alimentare sunt aspecte pe care trebuie să le iei în considerare înainte să treci la o mașină electrică.

Așadar, vom compara mașini electrice cu unele clasice, începând de la cele accesibile, până la super-mașini. Mașinile pot fi electrice 100%, sau hibrid, care au atât un motor cu combustie, cât și unul electric.

În mod normal, mașinile electrice au baterii mai mari decât cele hibrid și operează pe distanțe mai mari. Autovehiculele hibrid se bazează pe o tehnologie mai complexă și, evident, mai costisitoare, așa că nu este o surpriză faptul că o mașină electrică va fi mai ieftină decât una hibrid.

Renault Zoe vs Renault Clio

Renault Zoe

Pentru varianta accesibilă, ne vom uita la specificațiile lui Zoe. În România, Renault Zoe este cea mai accesibilă mașină 100% electrică. Prețul standard este de 20.900 de euro, dar aceasta poate fi achiziționată prin programul „Rabla” și beneficiază de un ecotichet pentru mașinile electrice. Astfel, prețul coboară sub 15.000 de euro.

Cu toate astea, în prețul mașinii nu este inclusă și bateria. Aceasta este achiziţionată separat, în cadrul unui plan de abonamente, tarifele începând de la 79 euro/lună şi variind în funcţie de kilometrajul anual şi perioada contractuală. Așadar, la costurile de întreținere a mașinii, trebuie adăugat și abonamentul bateriei.

Renault Clio

Renault Clio, fratele clasic al lui Zoe, are un preț de pornire de 8.400 de euro, așadar reprezintă o alegere mult mai accesibilă. Totuși, trebuie să ne uităm la consum și la kilometraj pentru a putea lua o decizie. Evident, acestea nu sunt autoturisme pentru plimbări lungi. Zoe poate parcurge 210 kilometri cu o singură încărcare, așadar, să spunem că la sfârșitul anului vei avea aproximativ 12.000 de kilometri parcurși.

Potrivit Renault, Clio are un consum de 5.5 litri la suta de kilometri, ceea ce înseamnă că va trebui să plătești în jur de 400 de lei pe lună pentru combustibil. Pentru Zoe, încărcarea va costa aproximativ 85 de lei, ceea ce înseamnă că anual, vei economisi în jur de 500 de lei. Așadar, economiile nu sunt foarte evidente, dar asta depinde și de distanțele parcurse, de modul de a șofa și de prețul combustibilului.

Volkswagen eGolf vs Volkswagen Golf 1.0 TSI Bluemotion

volkswagen egolf

Dacă este un Volkswagen care nu a trișat în cazul emisiilor, acesta este eGolf. Până la urmă, o mașină electrică cu baterii, un motor electric și fără combustie, nu are nici urmă de emisii. Totuși, se pune întrebarea dacă un Golf electric ar putea fi o alternativă la Golful clasic, în ceea ce privește economiile.

VW eGolf are un preț de pornire de 34.900 de mii de euro, ceea ce înseamnă că este cu doar 1.500 de euro mai scump decât modelul GTI. Diferența este că GTI-ul este o bestie care generează 200 de cai putere care ating suta de kilometri în doar șase secunde. eGolf este mult mai încet, având doar 115 cai putere.

Interesant este că noul model 1.0 TSI Bluemotion beneficiază de același număr de cai putere ca și varianta electrică. Din cauză că este atât de nou, cei de la Volkswagen nu au stabilit încă prețurile, dar având în vedere costurile celorlalte modele, Golf Bluemotion va avea un preț de pornire de aproximativ 27.000 de euro.

Volkswagen golf 1

Deocamdată, lucrurile arată destul de rău pentru eGolf. Trebuie luat în calcul prețul combustibilului. Golf 1.0 TSI Bluemotion are un consum de 4.3 litri la suta de kilometri, iar eGolf poate parcurge 150 de kilometri cu o singură încărcare.

Așadar, pentru a alimenta un Golf 1.0 TSI va trebui să scoți aproximativ 450 de lei din buzunar în fiecare lună, iar pentru a încărca eGolf-ul doar 120 de lei. Așadar, Golful electric te va ajuta să economisești în jur de 330 de lei în fiecare lună. Problema este că eGolf este o mașină mult mai scumpă, iar investiția va fi amortizată într-o perioadă lungă de timp.

BMW i8 vs Audi R8

bmw i8

Ei bine, probabil că nimeni nu cumpără un BMW i8, care costă 140.000 de euro, ca să economisească bani. Totuși, nu ar strica dacă ai putea salva câte ceva.

Alternativa clasică a unui BMW i8 este celebrul Audi R8, care are un preț de pornire de 160.000 de euro. Este ceva mai scump, dar dacă îți permiți un BMW i8, probabil îți vei permite și un Audi R8. Acesta din urmă are un consum de 11.4 litri la suta de kilometri, în timp ce BMW i8 consumă doar 2.5 litri, iar acesta are avantajul de a beneficia și de un motor electric.

BMW i8 poate parcurge 50 de kilometri doar cu ajutorul energiei electrice, ceea ce înseamnă că prețurile pentru alimentare vor fi de două ori mai mici decât cele întâlnite în cazul unui Audi R8. Pentru Audi veți plăti în jur de o mie de lei pe lună pentru combustibil, în timp ce un BMW i8 vă va costa doar 450 de lei. Așadar, cu un BMW i8 veți economisi 12.000 de lei anual, adică în jur de trei mii de euro.

Deși un Audi R8 este mai puternic cu aproape 200 de cai putere, având în vedere că BMW i8 este propulsat de 357 de cai, puterea nu justifică economiile pe care le puteți face achiziționând un BMW i8.

audi r8