28 mai 2015 | 11:30

Cum începi o afacere online: crearea unui magazin online pas cu pas

ACTUALITATE
Cum începi o afacere online: crearea unui magazin online pas cu pas

Crearea unui magazin online este mai simplă decât ai crede la prima vedere. Am alcătuit un ghid care să te îndrume ce trebuie să faci pas cu pas pentru a-ți deschide propria afacere online, cu costuri minime.

Pentru cei cu bugete restrânse care vor să înceapă o afacere, crearea unui magazin online poate fi cea mai bună variantă. În continuarea articolului vă oferim câteva sfaturi despre cum să puneți pe picioare o afacere online, însă ne vom referi strict la partea tehnică a site-ului, nu și la partea legală (înființarea firme, modul de facturare etc).

Crearea unui magazin online – Site-ul

Atunci când te apuci de crearea unui magazin online, la fel ca în cazul unui magazin fizic, unul dintre cele mai importante aspecte pentru a crește vânzările este felul în care arată vitrina. În cazul nostru, vitrina este chiar website-ul.

Dacă aveți un buget care vă permite, puteți să angajați un designer web care să vă construiască site-ul exact după schița voastră, dar dacă vreți o variantă mai ieftină, alegeți o temă gata făcută ce costă până în 80 de euro de pe site-uri conscute precum Wix, Themeforest, Opencart sau Magento.

[related]

Crearea unui magazin online – Alege metoda de plată

Pentru crearea unui magazin online sigur pentru clienți, ai nevoie ca plata să fie una sigură, fără riscul ca banii sau datele personale ale celor care vor să îți facă vânzare să ajungă pe mâna unor hackeri.

Pentru acest lucru ai nevoie de alegerea unui sistem de plată. Fără doar și poate, cel mai popular și cel mai sigur sistem de plată pe internet este PayPal. Contul de PayPal poate fi asociat cu cel al cardului cumpărătorului, așa că nu îi pune prea mari probleme și nu îl descurajează. Există peste 137 de milioane de conturi active de PayPal.

Mai există și alte metode prin care ai putea să încasezi banii de la clienții tăi precum Google Wallet, Dwolla sau pentru plata direct de pe telefonul mobil sau tabletă Square. Aceste servicii sunt mai puțin cunoscute ca PayPal și ar putea să îl intimideze acest lucru pe cumpărător.

O afacere online în retail – Alegi domeniu, logo și găzduire

După ce ai cumpărat template-ul pentru site-ul tău și ai ales sistemul prin care se va face plata, urmează să cumperi un domeniu și un host. Host-ul este gazda care va ține online website-ul tău și în general costă între 3 și 10 euro pe lună, în funcție de cât de mare este traficul.

Domeniul este numele pe care îl vei scrie în browserul de internet pentru a accesa magazinul online. În primul rând trebuie să găsești un nume care să nu fie ocupat, în al doilea rând ideal ar fi să alegi un domeniu .ro dacă te adresezi publicului din România. Un domeniu .ro te costă cam 50 de euro, dar se plătește o singură dată, în timp ce un domeniu .com este doar 10 euro, însă se plătește anual.

Logo-ul este foarte important pentru crearea unui magazin online. Este practic identitatea vizuală a magazinului tău. Poate fi o poză sau o literă stilizată, în funcție de profilul magazinului tău.

Crearea unui magazin online – Sistemul de administrare

Pentru crearea unui magazin online ai nevoie de un sistem de administrare a site-ului și a vânzărilor. Cele mai bune platforme complete care realizează aceste servicii sunt OpenCart, Magento și PrestaShop. Puteți utiliza chiar și platforma WordPress, însă nu deține la fel de multe opțiuni ca primele servicii enumerate.

Dacă vreți să treceți mai repede de primii pași descriși mai sus, aveți și o variantă autohtonă, platforma ContentSpeed StartUp care vă ajută să demarați o afacere online.

Promovare pentru această afacere online

După ce ai bifat toți acești pași spre crearea unui magazin online și ai dat drumul site-ului, urmează „ademenirea” clienților. Pentru acest lucru ai nevoie de instrumente de promovare. Principalele unelte cu care te poți promova în rândul publicului din România sunt site-ul de socializare Facebook și motorul de căutare Google.

În cazul promovării prin Facebook, trebuie să realizezi o pagină dedicată magazinului tău virtual care să atragă cât mai mulți urmăritori (Likes). Pentru acest lucru trebuie să concepi strategii de conținut, eventual concursuri cu premii sau orice activitate prin care expunerea paginii tale să crească.

Tot prin Facebook poți să investești anumite sume pentru a expune ofertele tale unui public pe care îl alegi foarte strict după criterii precum vârstă, sex, oraș de proveniență.

În cazul promovării prin Google, metoda gratuită este să gândești o strategie SEO pe termen mediu și lung prin care să te indexezi pe cuvintele cheie specifice magazinului tău (de exemplu: tricouri personalizate). Și în cazul Google aveți și varianta plătită, Google AdWords prin care investiți tocmai ca pentru cei care caută anumite cuvinte pe motorul de căutare, să li se afișeze între primele link-uri magazinul vostru online.