Cine vinde cele mai multe telefoane? Samsung, Apple sau Huawei?
Deşi suntem asaltaţi de modele noi de telefoane din toate direcţiile, Samsung, Apple sau Huawei dau tonul în această piaţă foarte agresivă.
Cum se întâmplă de altfel în orice alt domeniu, în producţia şi vânzarea de telefoane mobile există nişte lideri şi nişte codaşi. În mare parte, aceştia au rămas neschimbaţi deja de câţiva ani, dar procentele asociate au fluctuat semnificativ. În plus, au apărut şi câţiva jucători noi care atrag un număr impresionant de utilizatori prin terminale ale căror raport preţ/performanţă este remarcabil. Toate aceste schimbări au fost surprinse într-un studiu recent de piaţă al celor de la Counterpoint Research.
Într-o analiză recentă pe ultimul trimestru fiscal, Samsung, deşi nu o mai duce la fel de bine ca în urmă cu câţiva ani, continuă să fie lider. Când vine vorba de telefoane de orice fel, atât smartphone-uri cât şi terminale de vorbit, Samsung are la această oră 19% din piaţă, în timp ce Apple ocupă poziţia a doua cu 10%, urmat îndeaproape de Huawei cu șapte procente.
În teorie, aceste valori sunt menite să reflecte vânzările globale din acest domeniu agregate din fiecare colţ al mapamondului. Dacă aplicăm acelaşi algoritm doar pe piaţa de telefoane inteligente, care reprezintă 75% din piaţa globală de telefoane, procentele aferente trec printr-o schimbare importantă. Samsung se mândreşte cu 21% din piaţă, Apple sare până la 14%, iar Huawei încheie podiumul pe poziţia a treia cu 9 procente. Pe locul patru, la egalitate de puncte, se află Xiaomi şi ZTE cu câte 5 procente. LG are doar 4% din piaţă.
Din punctul meu de vedere, cea mai impresionantă valoare din graficul de tip plăcintă de mai jos este reprezentată de companiile mici şi foarte mici. Gândiţi-vă că foarte mulţi producători cu procente de piaţă sub unitare reuşesc să supravieţuiască şi împreună cu alţi producători la fel de mici ocupă 39% din total.