Ce au Google și Microsoft în plus față de Apple
Apple încearcă de ceva vreme să ofere servicii personalizate fără să ceară prea multe informații de la utilizatorii săi, dar, pentru a avea succes, abordarea acestora ar trebui schimbată.
Google și Microsoft au făcut deja pași importanți în dezvoltarea asistenților personali digitali, Cortana și Google Now, și asta datorită utilizării datelor personale ale utilizatorilor. Astfel, „valeții personali” pot oferi informații oportune și personalizate persoanelor care le solicită serviciile. Pe de altă parte, performanța lui Siri, echivalentul celor de la Apple, a fost încetinită de reticența companiei în a utiliza datele personale ce se ascund în telefoanele noastre. „Consumatorii noștri nu sunt produse. Nu colectăm o mulțime de date personale ca să înțelegem fiecare detaliu despre viețile lor”, a declarat Tim Cook, CEO-ul Apple.
În timp ce mulți văd decizia Apple de a respecta intimitatea utilizatorilor ca fiind un mod de a se diferenția de concurență, care de multe ori umblă prin ape tulburi când vine vorba de vânzarea datelor utilizatorilor către alte companii, compania din Silicon Valley a fost pusă într-un dezavantaj.
Google Now cotrobăie prin inboxul tău ca să afle dacă pleci din oraș, pentru a-ți putea pune la dispoziție oferte pentru cazare, închirieri de mașini, și chiar te grăbește ca să nu-ți pierzi zborul. Siri, pe de altă parte, tot ce poate să-ți ofere sunt câteva contacte pe care poate ai dori să le apelezi, sau aplicații pe care le utilizezi cel mai frecvent.
În timp ce diferențele nu sunt copleșitoare pentru moment, iar Apple a declarat că datele utilizatorilor nu sunt o sursă de venit pentru companie, gigantul tehnologiei înțelege că succesul viitorului sistemelor de operare va consta în abilitatea acestora de a se împleti perfect cu cele mai intime părți ale vieților noastre.
Între timp, Google deja înaintează spre următoarea etapă a planului de a integra informațiile contextuale odată cu următoarele produse Nexus și sistemul de operare Marshmallow. Dacă Apple dorește să evite viitoare dezamăgiri, trebuie să găsească o soluție la problemele de confidențialitate.