28 mart. 2015 | 11:13

Ce s-a întâmplat cu Ello, rețeaua anti-Facebook: Alte servicii vor eșua, noi nu

ACTUALITATE
Ce s-a întâmplat cu Ello, rețeaua anti-Facebook: Alte servicii vor eșua, noi nu

În toamna anului trecut a apărut rețeaua socială Ello. Presa a fost generoasă cu titluri și caracterizările și chiar a numit-o rețeaua socială care poate detrona Facebook. Au trecut aproape șase luni de când era populară și a revenit în anonimitate ca mai toate „Facebook killerele“. Cum a fost însă jumătatea de an pentru fondator?

Alternativele la Facebook s-au născut și au murit destul de repede. Nici măcar Google n-a reușit, cu toate miliardele de dolari și toți inginerii, să transforme Google+ într-o alternativă serioasă. Ello nici măcar n-a fost aproape. S-a bucurat de celebritate în septembrie 2014 și a redevenit de atunci o rețea socială anonimă.

Paul Budnitz, creatorul Ello, a avut ideea unei noi reţele sociale, fără reclame, sătul de faptul că Facebook a devenit o platformă mult prea dedicată marilor branduri și care are nevoie de informații de la tine. Împreună cu prietenii săi a creat un loc unde puteai să publici statusuri scrise şi să urmăreşti oameni. Nimic mai mult. Atenţia din partea presei i-a atras şi supranumele de „reţeaua anti-Facebook“. Între timp, e o „fostă“ anti-Facebook și nimic mai mult. „Adevărul“ publică acum un interviu cu fondatorul.

„Am vorbit cu Paul Budnitz pe Skype, cu întârziere de 15 minute, pentru că nu i-a dat de cap tehnicii. Paul nu foloseşte Skype. Nici Facebook sau Tumblr, dar nici Twitter. Ello se maturizează, iar de curând a devenit o corporaţie pentru binele public (Public Benefit Corporation)“, scrie Vlad Andriescu în introducerea interviului cu fondatorul Ello.

Paul Budnitz, fondatorul Ello

„Ello va fi susţinut de comunitate, nu de publicitate. Dacă ai o reţea socială care se susţine pe modelul reclamelor, atunci clientul este brandul, nu utilizatorul. Pe Ello avem un magazin unde utilizatorii cumpără tricouri şi altă marfă inscripţionată“, explică Budnitz planul de susținere a Ello. „Pe termen lung modelul altor reţele nu se va susţine. Viitorul nu se va baza pe reclame şi exploatarea datelor. Oamenii devin mai atenţi la intimitate. În plus, reţelele acestea nu mai sunt amuzante“, consideră Budnitz.

Interviul complet este pe site-ul „Adevărul“. Dacă vrei cont pe Ello, este încă deschisă și disponibilă. Dacă nu, și nu știi de ce stai pe Facebook, ai pe „Playtech“ un articol care analizează izolarea de Facebook și de ce stăm pe „marea rețea albastră“.

 

Scrie despre lucruri serioase care enervează oameni neserioși. vezi toate articolele