WhatsApp este una dintre cele mai populare aplicațiile cele mai populare din portofoliul Facebook după Instagram. Deoarece a reprezentat o investiție semnificativă pentru Zuckerberg, era doar o chestiune de timp până să fie monetizată prin introducerea de reclame.
În contextul în care WhatsApp este o aplicație gratuită, iar cei de la Facebook caută să-și monetizeze fiecare serviciu, ultimii câțiva ani au fost petrecuți în căutarea celei mai eficiente căi pentru a-și atinge scopul.
Deși era o linie foarte subțire între a-și aliena utilizatori și a-i face să vadă reclame, se pare că au găsit mecanismul perfect. ”Găsit” e mult spus. De fapt, au împrumutat sistemul optimizat în Instagram în ultimii ani și l-au adaptat pentru WhatsApp.
Instagram îți servește reclame pe două fronturi. Cele mai multe îți sunt strecurate în feed după fiecare trei postări de la persoane pe care le urmărești. Restul îți apar în format de InstaStory, când faci tap-uri printre poveștile din partea de sus a interfeței.
Echivalentul în WhatsApp pentru Story este Status. La ora actuală, funcția nu este foarte utilizată și nu se compară cu valul de postări din Instagram Stories sau Facebook Stories. Pe de altă parte, dacă va crește densitatea de conținut de acolo, ideea de a-l monetiza este foarte fiabilă.
Confirmarea pe marginea subiectului a venit de la un vicepreședinte WhatsApp. Primele zvonuri pe marginea introducerii de reclame în WhatsApp Status au venit la începutul acestui an, dar acum se pare că nu mai avem mult de așteptat.
”Va reprezenta un mod principal de monetizare pentru companie, precum și o oportunitate pentru afaceri să interacționezi cu oamenii de pe WhatsApp.” Chris Daniels a făcut aceste mențiuni în conferința pentru rezultatele financiare ale Facebook pe trimestrul trei al acestui an.
Directorul s-a ferit să ofere o estimare clară vizavi de momentul în care se va întâmpla nefericitul eveniment, dar mai mulți analiști au afirmat că s-ar putea să vedem reclame în WhatsApp înainte de finele acestui an.