Sunt vești grozave pentru șoferi. Transfăgărășan nu se mai închide azi. Astfel, Comisia de Revizuire Specială din cadrul CNAIR care s-a întrunit pentru analiza închiderii circulației pe Transfăgărășan a luat decizia de a amâna termenul de 20 octombrie, luând în considerare condițiile meteorologice favorabile din prezent.
CNAIR a anunțat că membrii Comisiei de Revizuire Specială au luat decizia amânării termenului de 20 octombrie, atunci când Transfăgărășanul trebuie să fie închis.
”Normativul privind circulația rutieră pe drumurile montane, DN 7C și DN 67C prevede închiderea circulației pe Transfăgărășan, începând cu data de 20 octombrie. Acesta reglementează unitar circulația rutieră pe DN 7C și DN 67C în vederea asigurării viabilității acestora prin prisma condițiilor meteorologice, climatice, altitudinii la care sunt situate și a caracteristicilor tehnice ale acestor drumuri montane”, au precizat reprezenanții CNAIR.
În perioada de iarnă, când datele meteorologice nu permit circulația rutieră în condiții de siguranță, Transfăgărășan este închis între km 104 (Piscu Negru) și 130 (Cabana Bâlea Cascadă). Totodată comisia a stabilit ca Transalpina să rămână închisă, între Rânca și Obârșia Lotrului, din cauza condițiilor meteo nefavorabile.
Transfăgărășan este o cale rutieră de circulație din România, ce începe în comuna Bascov, județul Argeș, de lângă orașul Pitești, în direcția orașului Curtea de Argeș.
El se termină la intersecția cu drumul DN1 între Sibiu și Brașov, în apropiere de Cârțișoara, cu o lungime de 151 km, traversând pe axa nord-sud Munții Făgăraș. Mai mult, porțiunea de la barajul Vidraru până la Cârțișoara traversează un teren montan la altitudini mari. Această porțiune a fost construită în perioada 1970–1974, pe o lungime de aproximativ 91 km.
Acest drum considerat unul dintre cele mai spectaculoase din lume, a fost construit între anii 1970 – 1974, la inițiativa lui Nicolae Ceaușescu. În notele de fundamentare a proiectului se menționează ca motive „deschiderea bazinelor forestiere din masivul Făgăraș, folosirea mai rațională a pășunilor alpine și realizarea unui centru turistic montan în zona Lacului Bâlea”.
Parcurgerea acestui drum reprezintă o provocare pentru orice șofer. Viteaza de rulare trebuie să fie în jur de 40 de km/h, iar asta din cauza serpentinelor și a drumului în rampă. Pe parcursul acestui drum se găsesc următoarele atracții turistice: Bâlea Lac, Cascada Bâlea, Barajul Vidraru sau Hotelul de Gheață.
Transfăgărășan este unul dintre cele mai spectaculoase drumuri din Europa, iar unii îl consideră chiar “cel mai frumos drum din lume”. Acest drum a fost construit pentru a se face legătura dintre Transilvania și Muntenia peste Munții Făgăraș.