Primăria Capitalei vine cu vești proaste pentru bucureșteni. De când a început școala, traficul în oraș este infernal, iar mulți români se plâng din această cauză.
Primăriile din Capitală au luat câteva măsuri pentru ca bucureștenii să nu mai stea blocați în trafic, însă lucrurile nu se vor schimba prea curând. Cele două soluții pentru a decongestiona traficul nu s-au finalizat încă, pasajul Doamna Ghica și lărgirea străzii Prelungirea Ghencea.
Cu toate acestea, s-au făcut mici pași pentru eficientizarea transportului public, cum ar fi reorganizarea rutelor sau măsura biletului unic STB-Metrorex.
Numărul mare de mașini de pe străzile din București este cauzat și de faptul că, în contextul pandemiei, oamenilor le este frică să folosească transportul în comun.
Singurul lucru care poate cu adevărat decongestiona traficul ar fi închiderea școlilor în contextul valului 4 al pandemiei.
Primăria Sectorului 2 a contribuit cu bani la Pasajul de la Doamna Ghica, pentru a debloca lucrarea.
Între timp, Primăriile sectoarelor 3 și 4 promit mai multe pasaje, în timp ce primăria Sectorului 6 își propune lărgirea câtorva artere, dar și sistematizarea circulației auto din jurul școlilor. Ba mai mult, aceasta ar putea fi strict interzisă pe strada din fața școlilor.
Principala realizare a Primăriei Capitalei privind fluidizarea traficului este faptul că au fost deblocate lucrările la cele două mari proiecte de infrastructură.
Primarul Nicușor Dan a anunțat că lucrările la sol vor fi gata până la finalul anului, iar întregul pasaj de la Doamna Ghica va fi gata până la finalulul anului viitor.
Mai dificil este traficul bucureștean cu atât mai mult cu cât și pe bulevardul Vasile Milea este șantier. Acolo s-a început lucrarea de modernizare pentru un tronson de 1,1 km cale dublă a liniei de tramvai.
Capitala are doar 500 de autobuze Otokar și 130 de autobuze Mercedes Hibrid. Tramvaiele și troilebuzele sunt în stare critică, iar problema nu pare să se rezolve curând.
”Am semnat, după cum ştiţi, contractul pentru achiziţia a 100 de tramvaie, bani europeni, 180 de milioane de euro, primul tramvai o să vină în Bucureşti în vara anului 2022, vara anului viitor.
Fosta administraţie a avut două licitaţii eşuate pe achiziţia de autobuze electrice, de asemenea din bani europeni, am refăcut în şedinţele anterioare de Consiliu General indicatorii,
i-am aprobat, vom lansa licitaţia şi vom avea, până în 2023, 100 de autobuze electrice”, a declarat Nicușor Dan