Construcția autostrăzii Buzău – Focșani a intrat în faza de licitație, potrivit ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu. Proiectul vizează construirea tronsoanelor 1 și 4, anunțul fiind trimis marți către platforma de achiziții SICAP.
Autostrada Buză – Focșani este una dintre secțiunile A7, Autostrada Moldovei, făcând în același timp parte din Coridorul 3 – București – Regiunea NE Moldova. Potrivit ministrului Transporturilor, tronsonul 1 va avea o lungime de 4,6 kilometri, între Buzău și Vadu Pașii, iar tronsonul 4 va avea o lungime de 10,94 km, între Mândrești Munteni și Focșani Nord.
Totodată, într-o postare pe Facebook, Sorin Grindeanu a anunțat că documentația pentru tronsoanele 2 și 3 se află la ANAP pentru verificare. Urmează ca acestea să fie transmise spre SICAP pentru a fi scoase la licitație și cele două. Tronsonul 2 va avea o lungime de 30,80 km și se întinde de la Vadu Pașii până la Râmnicu Sărat.
Tronsonul 3 va avea o lungime de 36,10 km, de la Râmnicu Sărat până la Mândrești Munteni. Întregul proiect se ridică la suma de 7,26 miliarde de lei, inclusiv TVA, și este finanțat prin PNRR, prevăzut în Master Planul de Transport General. La finalul lucrărilor, Autostrada Buzău – Focșani va avea o lungime de 82,44 km, fiind al doilea segment al Autostrăzii Moldova.
Ministrul Transporturilor a anunțat că anul acesta începe construcția primelor sectoare ale autostrăzii care leagă Muntenia de Moldova. Pe data de 10 decembrie, anul trecut, Ionel Irinel Scrioșteanu, a declarat că proiectul tehnic pentru cei 82,44 km a fost avizat de Comisia Tehnică la nivelul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.
”24 ianuarie 2022. A7 – Autostrada Moldovei. Anul acesta începe construcţia primelor sectoare ale autostrăzii care leagă Muntenia de Moldova! a transmis ministrul Transporturilor, cu ocazia Unirii Principatelor Române. ”Ploieşti-Buzău: 63,25 km. Contractele pentru cele 3 loturi ale acestei secţiuni urmează să fie semnate. Buzău-Focşani: 82,44 km. A fost aprobat Proiectul Tehnic! Lansarea în licitaţie a contractului pentru construcţia acestei secţiuni a intrat în linie dreaptă. Sunt primii paşi concreţi pentru unirea Munteniei cu Moldova prin infrastructură rutieră modernă”, mai spune ministrul în postare.
Potrivit proiectului, vor fi realizate 41 de poduri, 6 noduri rutiere, pasaje, viaducte, iar valoarea totală a proiectului fiind în jur de 7 milioane de lei.
„Autostrada Moldovei va fi primul drum de mare viteză care va lega Moldova de Muntenia şi reprezintă cel mai mare proiect de infrastructură finanţat prin PNRR.”, anunţa Ionel Scrioşteanu.