Vestea momentului pentru toți românii vine de la pompă. Ce s-a întâmplat astăzi în benzinării este incredibil, iar șoferii au crezut că nu văd bine. Ce se întâmplă cu prețul motorinei, vedeți în rândurile de mai jos.
Prețul motorinei a coborât în stațiile Petrom sub pragul de 8,5 lei pe litru, fiind cel mai redus nivel din ultimele 3 luni, în urma ieftinirilor cu 5 bani pe litru efectuate miercuri la ambele tipuri de carburanți de liderul pieței de distribuție de carburanți autohtone, OMV Petrom, conform profit.ro
În contextul în care pe 27 aprilie, un litru de motorină standard costa în stațiile Petrom 8,5-8,51 lei, pe 27 iulie 2022, în principal în urma aplicării reducerii de 50 de bani pe litru convenită de guvern și companii, precum și a deprecierii cotațiilor internaționale ale petrolului, prețul motorinei în aceleași stații era de 8,46-8,49 lei pe litru. Astfel, în mai puțin de 10 zile, prețul carburanților la pompă s-a redus cu 20 de bani pe litru.
De asemenea, ca urmare a ieftinirii de miercuri, un litru de benzină standard costa 7,78-7,85 lei litrul, nivel de preț apropiat de data de 4 mai. De asemenea, OMV Petrom a redus prețul carburanților cu 5 bani și în stațiile OMV, unde în prezent un litru de benzină costă 7,9-7,93 lei, în timp ce litrul de motorină se comercializează 8,54-8,57 lei.
Ieftiniri de 4 bani pe litru a efectuat astăzi și benzinăriile MOL, unde prețul benzinei standard a coborât la 7,90-7,96 lei, iar ce al motorinei standard până la 8,54-8,61 lei.
Prețurile petrolului sunt sub presiune de la jumătatea lunii iunie, ca urmare a riscurilor crescânde de recesiune globală, determinate de înăsprirea a politicilor monetare.
De asemenea, administrația SUA intenționează să impună un plan de plafonare a prețurilor țițeiului din Rusia, însă viceprim-ministrul rus Alexander Novak a avertizat că Moscova nu va exporta petrol dacă prețul este plafonat sub costul de producție.
Până de curând, situația pe piața carburanților a fost tensionată în regiune, unde cererea de carburanți este alimentată de situația din Ucraina, în timp ce oferta este afectată de închiderea a celor mai importante rafinării din zonă, cea temporară a MOL, din Ungaria, cu o capacitate anuală de 8 milioane tone, și cea de durată a OMV de lângă Viena, care are o capacitate de procesare de 10 milioane de tone anual, de 2,5 ori peste cea a Petrobrazi, rafinăria deținută de OMV în România.