Vestea dezastruoasă pentru cei cu mașini pe benzină și motorină. Totul a fost decis acum și te va costa mult mai scump

Vestea dezastruoasă pentru cei cu mașini pe benzină și motorină. Totul a fost decis acum și te va costa mult mai scump
Bani mai mulți pentru șoferii din România! Scutiri de impozit, la fel ca în construcții

Modificări radicale ale impozitării în UE, propuse de Comisia Europeană. Motorina și benzina vor fi taxate dur. Va exista un nivel minim de taxare a companiilor, iar importurilor din afara Uniunii vor fi impozitate aspru dacă nu respectă cerințele comunicate de mediu.

Veste pentru cei cu mașini pe benzină și motorină

Paolo Gentiloni, comisarul european pentru Economie, a informați, joi, într-un discurs, o serie de schimbări ale regimului de taxe și impozite în UE. Prima modificare este revizuirea completă a taxării din energie, cu scopul de a descuraja utilizarea motorinei și a benzinei(combustibili fosili).

O altă schimbare a taxării în UE este introducerea unui prag minim al impozitării companiilor, așa încât să fie reprimat comportamentul statelor care fac dumping fiscal, cum ar fi Irlanda. O astfel de măsură poate fi o problemă și pentru România, care are unele dintre cele mai mici cote de impozitare aplicate companiilor.

Vestea dezastruoasă pentru cei cu mașini pe benzină și motorină. Totul a fost decis acum și te va costa mult mai scump
Schimbări ale regimului de taxe și impozite în UE

Comisia Europeană va propune și un nou mecanism de taxare a importurilor din afara UE, bazat pe componenta de mediu a produselor importate, adică, cu cât emisiile de carbon emise la producerea acestor bunuri e mai mare, cu atât taxele vor crește.

„Trebuie să eliminăm subvențiile implicite pentru combustibilii fosili”

Executivul european Gentiloni a anunțat că actuala politică de taxare a produselor energetice din UE nu respectă noua politică europeană ce are ca scop protejarea mediului și transformarea blocului comunitar într-o zonă cu amprentă neutră de carbon până în 2050.

„Trebuie să eliminăm subvențiile implicite pentru combustibilii fosili și exceptările de taxare pentru industriile aviatice și maritime – care sunt în contracție totală cu agenda noastră de protecția mediului”, a spus comisarul Gentiloni.

De asemenea, oficialul a precizat că „taxarea este un instrument puternic pentru a orienta comportamentul producătorilor și consumatorilor. Deci trebuie să folosim taxarea pentru a reduce emisiile de carbon și a promova alegeri mai sustenabile”.