Modificări radicale ale impozitării în UE, propuse de Comisia Europeană. Motorina și benzina vor fi taxate dur. Va exista un nivel minim de taxare a companiilor, iar importurilor din afara Uniunii vor fi impozitate aspru dacă nu respectă cerințele comunicate de mediu.
Paolo Gentiloni, comisarul european pentru Economie, a informați, joi, într-un discurs, o serie de schimbări ale regimului de taxe și impozite în UE. Prima modificare este revizuirea completă a taxării din energie, cu scopul de a descuraja utilizarea motorinei și a benzinei(combustibili fosili).
O altă schimbare a taxării în UE este introducerea unui prag minim al impozitării companiilor, așa încât să fie reprimat comportamentul statelor care fac dumping fiscal, cum ar fi Irlanda. O astfel de măsură poate fi o problemă și pentru România, care are unele dintre cele mai mici cote de impozitare aplicate companiilor.
Comisia Europeană va propune și un nou mecanism de taxare a importurilor din afara UE, bazat pe componenta de mediu a produselor importate, adică, cu cât emisiile de carbon emise la producerea acestor bunuri e mai mare, cu atât taxele vor crește.
Executivul european Gentiloni a anunțat că actuala politică de taxare a produselor energetice din UE nu respectă noua politică europeană ce are ca scop protejarea mediului și transformarea blocului comunitar într-o zonă cu amprentă neutră de carbon până în 2050.
„Trebuie să eliminăm subvențiile implicite pentru combustibilii fosili și exceptările de taxare pentru industriile aviatice și maritime – care sunt în contracție totală cu agenda noastră de protecția mediului”, a spus comisarul Gentiloni.
De asemenea, oficialul a precizat că „taxarea este un instrument puternic pentru a orienta comportamentul producătorilor și consumatorilor. Deci trebuie să folosim taxarea pentru a reduce emisiile de carbon și a promova alegeri mai sustenabile”.