Utilizatorii iPhone sunt pe cale să primească o veste neplăcută. Un studiu recent a dezvăluit că telefoanele produse de Apple urmăresc activitatea proprietarilor tot timpul, chiar și atunci când aceștia activează opțiunea care ar trebui să oprească acest lucru.
Cu toate că este unul dintre cele mai dorite dispozitive de pe piață, mulți utilizatori ar putea decide să renunțe la ele. Un studiu recent privind funcțiile de urmărire de pe iPhone și modul în care acestea operează realizat de o echipă de specialiști și cercetători independenți din domeniul securității cibernetice a avut concluzii îngrijorătoare.
În timpul studiului, s-a constatat că activitatea utilizatorilor este urmărită în continuare, chiar și după ce este dezactivată funcția iPhone Analytics. Potrivit Apple, aceasta oprește complet orice operațiune de urmărire a activității utilizatorului. Cu toate astea, aplicații precum App Store, Apple Music, Apple TV, Books și Stocks, continuă să urmărească ce face proprietarul dispozitivului și după oprirea iPhone Analytics.
Potrivit experților în securitate cibernetică, volumul de date colectate este același, chiar dacă funcția iPhone Analytics este activată sau nu. De exemplu, App Store înregistrează absolut fiecare mișcare făcută pe telefon, de la timpul cât este ținută deschisă fereastra unei aplicații până la butoanele apăsate.
Cercetătorii au declarat că „nivelul detaliilor colectate este șocant pentru Apple”, în condițiile în care compania se prezintă ca fiind un apărător al intimității online, diferențiindu-se în acest fel de Google, Facebook și alții. Cu toate astea, gigantul american vinde reclame pentru a căror targetare are nevoie de cât mai multe informații despre utilizatori.
Până în acest moment, reprezentanții Apple nu au oferit nicio reacție cu privire la concluziile studiului.
Apple va face investiții importante în Emergency SOS, sistemul de comunicare prin satelit pentru iPhone 14, ce va fi disponibil până la finalul acestei luni.
Emergency SOS va permite trimiterea mesajelor scrise de urgență chiar și în situațiile în care utilizatorii sunt în zone lipsite de acoperirea semnalului furnizat de infrastructura terestră de comunicare.
Compania americană va investi în jur de 450 de milioane de dolari în infrastructura necesară comunicării prin satelit, o parte mare din aceşti bani mergând către partenerul Globalstar.