Mai multe vedete din România s-au trezit fără bani pe carduri. Cum a fost posibil, vedeți în rândurile de mai jos. Actorul Adrian Nartea, actorul din rolul prinipal al serialului „Vlad”, Jean de la Craiova și Gabriel Dorobanțu s-au trezit cu identitatea furată și cu banii lipsă din conturi.
Mai multe vedete de la noi din țară, printre care Adrian Nartea, Jean de la Craiova și Gabriel Dorobanțu, s-au trezit cu conturile goale după ce o grupare de escroci le-a furat identitățile.
Gruparea infracțională a reușit să le cloneze numerele lor de telefon, conturile bancare, dar și cele de socializare, de pe care cereau anumite favoruri de la cunoscuții lor.
Escrocii au păgubit în total, 50 de persoane, care s-au aflat în situația de fi păcăliți. Prejudiciul făcut de escroci se ridică la mai mult de 100.000 de lei. Suspecții au fost dovediți de procurorii DIICOT, patru dintre ei fiind reținuți miercuri seară.
Adi Nartea, actorul care interpretează rolul lui Vlad în serialul cu același nume, este unul dintre victimele grupării de infractori. Acesta a povestit că într-o anume zi a rămas fără semnal la telefon. Astfel, a luat telefonul soției și a sunat la compania de telefonie cu care avea contract.
”Mi-au cerut să citesc practic acel ID number de pe cardul SIM. Ce aveam eu pe card, nu aveau ei în centrală. În sensul că seria number nu corespundea. Cineva a sunat în centrală și s-a dat drept persoana mea și a cerut validarea unui alt SIM blank, într-un alt telefon, în altă parte”, a explicat Adi Nartea.
Experții în informatică au explicat ce înseamnă asta. ”În momentul în care reperează o altă cartelă cu altă cartela se pierde semnal, cartela veche pierde semnal. Fereastra de oportunitate e cât îi ia victimei să ajungă la un operator să schimbe cartela”, a explicat Liviu Arsene, specialist în amenințări informatice.
Aproximativ 45 de minute. Atât a durat întreaga operațiune. Odată ce i-au luat numărul de telefon, infractorii și-au creat acces spre date confidențiale. Prin autentificarea în doi pași au reușit să schimbe parola la e-mail, aceștia primind un cod generat pe telefonul mobil.
”Ai o copie de pe buletin, sigur ai facturi, contracte, date personale în diferite forme. Având acces la mail cu toate datele personale, CNP, serie, număr, au sunat la call center și spuneau că “mi-am pierdut parola de la e-banking”, a mai declarat Liviu Arsene. După ce și-a atribuit identitatea persoanelor au solicitat băncilor resetarea parolelor conturilor de internet banking, la fel procedându-se și în cazului lui Jean de la Craiova și Gabriel Dorobanțu.