Un protest spontan la fost organizat de către angajații Metrorex, în cadrul căruia personalul amenință cu greva generala, ca urmare a pierderii tichetelor de masa, dar și a reducerilor salariale, într-un context economic tensionat și a unui val de scumpiri fără precedent.
Angajații Metrorex au organizat un protest spontan, exprimându-și nemulțumirea față de pierderea tichetelor de masă și alte reduceri salariale, ca urmare a măsurilor de austeritate impuse de Executiv.
Protestul vine în contextul în care companiile de stat cu pierderi mari au fost instruite să implementeze măsuri de reducere a cheltuielilor. Principalul motiv de supărare a angajaților vizează lipsa tichetelor de masă până la finalul anului, după ce Executivul a impus o limitare a acordării acestora la nivelul companiilor feroviare de stat.
Angajații se confruntă cu un plafon anual deja depășit, ceea ce a generat frustrare și nemulțumire în rândul personalului. În plus față de problema tichetelor de masă, protestatarii semnalează că măsurile de austeritate includ și anularea primelor, neplata orelor de noapte și renunțarea la sporurile pentru lucrul în condiții speciale.
Aceste schimbări aduse condițiilor de muncă și remunerării au stârnit îngrijorări printre angajați, alimentând nemulțumirea și dorința de acțiune colectiv împotriva măsurilor dure îndreptate către personal.
CITEȘTE ȘI: Stația de metrou din București unde călătorii calcă pe fosile vechi de milioane de ani. Puțini oameni știau
„Eu muncesc de 14 ani în subteran, iar in ultimii doi ani stau numai la doctor, la analize și jumătate din bani se duc numai pe tratamente.”, a declarat un angajat Metrorex aflat la protest, în timp ce altul se plânge cu privire la tăierea a 600 de lei din salariu.
Din păcate, lipsa bonurilor este resimțită ca o tăiere a salariului, având în vedere că o mare parte din bani se cheltuiesc în vederea achiziționării alimentelor.
”E o scădere de 600 de lei la salariu la prețurile care sunt acum. Ne aduce un venit în plus la salariu. Ne poate ajuta prin achiziția alimentelor și ceea ce ne trebuie în familie.”, a dezvăluit un alt angajat Metrorex.
În situația în care se află Metrorex se regăsesc și angajații CFR, despre care, directorul general, Daniel Apostolache, susține că vor pleca către mediul privat, care ar putea fi mult mai ofertant. În acest caz, în toate situațiile, inclusiv Metrorex și companiile feroviare, pot apărea crize de personal și migrarea angajaților către locuri de muncă mai bine plătite și mai stabile.
Altfel spus, în lipsa subvențiilor de la bugetul de stat, directorul general al CFR Marfă, Daniel Apostolache, atrage atenția asupra pericolului reducerilor salariale, care ar putea determina atât o lipsă acută de persona, cât și afectarea contractelor de transport.
”Noi nu primim subvenții sau alte alocări de la bugetul de stat și lucrăm într-un mediu puternic concurențial. În aceste condiții, orice reducere salarială, fie ea a tichetelor de masă sau de altă natură, va duce la migrarea angajaților noștri către mediul privat, iar noi nu vom putea onora contractele de transport pe care le-am semnat. Operatorii privați abia așteaptă să ia personal de la noi”, a declarat directorul general al SNTFM CFR Marfă, Daniel Apostolache, pentru clubferoviar.ro.
CITEȘTE ȘI: Deciziile care au băgat CFR într-o gaură neagră, de la Băsescu la prezent