Ungaria a precizat că va finaliza în anul 2020 a doua autostradă care va face legătura cu România, predându-ne astfe o nouă lecție în ceea ce privește dezvoltarea infrastructurii rutiere.
Astfel, raportul ungurilor indică faptul că în ultimii ani au realizat 500 de kilometri de autostradă, printre care se numără și cea care face conexiunea cu România. De altfel, tot în ultimul deceniu, ungurii au modernizat 6.000 de kilometri de drumuri.
Mai mult, ministerul Inovației și Tehnologiei a anunțat că Ungaria va da în folosință 160 de kilometri de drumuri în 2020, cu o valoare e aproximativ 1,2 miliarde de euro, iar una dintre secțiuni este autostrada ce va face legătura între orașul Berettyóújfalu și granița cu România, în zona Bihor.
Așadar, se va finaliza și execuția segmentului autostrăzii M4 între Berettyóújfalu și granița, fapt care înseamnă că se poate realiza legătura cu autostrada în direcția Transilvaniei după M43, cea care deja este conectată cu autostrada vestului A1 Nădlac-Arad-Timișoara-București.
Ungaria este pusă pe fapte mari, în ceea ce privește infrastructura rutieră, iar în perioada următoare își doresc ca toate localitățile din țară să poată avea acces în maximum 30 de minute la un drum cu două benzi pe sens.
La ora actuală, două treimi din localitățile maghiare au această facilitate, cu toate că ideea a pornit în anul 2016, iar atunci mai puțin de jumătate din localități aveau o astfel de oportunitate.
Autostrăzile din România sunt denumite cu A, urmat de un număr. Astfel, la data de 19 septembrie 2020, România avea aproximativ 873 kilometri de autostradă. Autostrăzile sunt construite și administrate de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Autostrada A2 – București-Constanța – 202 Km,- București – Cernavodă (1987, 2004, 2007); Cernavodă – Medgidia (iulie–noiembrie 2012); Medgidia – Constanța (2011–2012).
Autostrada A4 – Ovidiu – Agigea – 22,2 km – Este denumită și Centura Constanța. În viitor, în master planul general de transport figurează ideea de prelungire a ei de la Ovidiu spre Tulcea cu drumul expres Dobrogea; spre sud, studiul de fezabilitate pentru o extensie la nivel de drum expres este în curs de evaluare a ofertelor; ea urmează să ocolească orașul Techirghiol și să se termina în DN39 în comuna 23 August.
Autostrada A6 – Balinț – Lugoj – 11,4 km – Este Centura Lugoj; ea face legătura dintre Lugoj și A1 (2013) și face parte din Coridorul Pan-European 4. În master planul general de transport este plănuită continuarea ei cu un drum expres care să ducă la Craiova.
Autostrada A11 – Centura Arad – 2 km – De asemenea, în master planul general de transport este plănuită continuarea autostrăzii până la Oradea cu un drum transregio care va face legătura între A1 și A3.