Pregătirea pentru examenul auto necesită timp, atenție și perseverență, iar pe lângă partea teoretică, la care multe minți excelează, există și partea practică, la care tot mulți dau greș. Din vina emoțiilor, a nestăpânirii mașinii ori a unor confuzii sau chiar a nepracticării atât de mult pe cât ar dori pentru a se simți siguri, învățăceii nu reușesc să ia permisul auto din prima. Iar dacă tema pentru acasă, de cele mai multe ori, este reprezentată de sutele de chestionare DRPCIV, teste care constituie o simulare a examenului auto, pentru cealaltă parte vine în ajutor poligonul.
Mulți dintre cei care vor să exerseze în plus pentru proba practică a examenului auto, și care au și o mașină la dispoziție, o fac în parcările supermarketurilor, noaptea, sau în curțile fostelor fabrici. Acest lucru ar trebui evitat nu numai pentru că nu sunt locuri destinate unor astfel de acțiuni, ci și pentru că, dacă acele zone sunt considerate drumuri publice, atunci se aplică regulile Codului Rutier.
Altfel spus, în cazul unui incident, cum ar fi distrugere, perturbarea liniștii publice ori chiar vătămare corporală, răspundeți conform prevederilor din Codul Penal și Civil.
Însă, există poligoanele și parcurile private în care organele de control nu exercită jurisdicție, dar acestea sunt bine delimitate de porți, garduri, bariere sau însemne.
„Daca poligonul este inchis circulatiei publice, eventual cu o bariera, nu este drum public si in acest caz poate sa conduca oricine, fie ca are sau nu permis”, a declarat pentru auto-bild.ro un politist de la circulatie.
De exemplu, poligonul Ilioara din București este deschis în fiecare zi, chiar și în weekend, de la ora 08:00 la ora 20:00, iar intrarea costă 6 lei. Pentru cei care își doresc să învețe să șofeze trebuie să scoată din buzunar 12 lei pentru o ședință de două ore.