04 apr. 2019 | 17:51

Un pod din București stă să cadă oricând, dar problema e ignorată de ani de zile

Știri generale
Un pod din București stă să cadă oricând, dar problema e ignorată de ani de zile
Foto: simplybucharest.ro

Un pod important din nordul Bucureștiului e lăsat în paragină, deși are nevoie urgentă de reparații. Pericolul e ignorat de ani de zile.

Peste Podul Constanța, din nordul Capitalei, trec zilnic trenuri și garnituri încărcate cu marfă de mii de tone. Pe sub el se plimbă oameni, circulă mașini, dar și tramvaie și autobuze pline cu pasageri.

Podul a fost construit în 1938 și, de atunci, nu a mai trecut prin nicio etapă majoră de modernizare. Câteva reparații s-au mai făcut pe ici pe colo, dar degeaba. Mai mult, unele zone, din care se desprindeau bucăți, au fost acoperite anul trecut cu ipsos.

Oricând se poate produce o tragedie din cauza degradării Podului Constanța

Nimeni nu vrea, în acest moment, să-și asume vina pentru situația în care a ajuns Podul Constanța. Teoretic, el se află la Guvern, mai exact în curtea CFR, care aparține de Ministerul Transporturilor. Instituția a amânat lucrările de reparații, iar pe fir a intrat Primăria Capitalei.

Municipalitatea a cerut Guvernului să transfere Podul Constanța în subordinea sa, pentru a-l putea repara.

Iată cum suna o hotărâre a Consiliului General al Municipiului Bucureşti, aprobată în luna mai 2018.

„După aprobarea HCGMB nr. 250/2018, CFR a solicitat realizarea unor completări care să prevadă că, dupa finalizarea investiţiei, podul va reveni în administrarea lor. Această etapă a fost, de asemenea, îndeplinită la nivelul Primăriei Capitalei, prin adoptarea respectivelor prevederi la ultima şedinţă a Consiliului General al Municipiului Bucureşti”.

Numai că nu s-a întâmplat nimic. Ministerul Transporturilor anunța, la un moment, că a realizat o expertiză tehnică. Cu alte cuvinte, a vrut să afle cam câți bani trebuie să aloce pentru reparații. Din acel moment, însă, nu s-a mai auzit nimic.

Chiar dacă se va lua decizia, la un moment, să se repare podul, Primăria Capitalei nu are cum să fie scoasă din ecuație. Șoseaua care trece pe sub pod aparține municipalității, la fel și liniile mijloacelor de transport în comun. Ce e deasupra, adică șinele de cale ferată și podul în sine aparțin Ministerului Transporturilor.