Angajații Netflix au donat 20.000 de dolari unei afaceri pentru planificare familială în ceea ce privește interzicerea avortului în 2018. Netflix amenință că va „regândi” producțiile din Georgia după ce statul a aprobat noi restricții privind avortul. Dar, într-o țară împărțită în idei în privința avortului, gigantul în streaming ar putea dori să-și „regândească” propunerea.
În lumina deciziilor sale trecute, avertismentul Netflix nu este o surpriză. Compania are un istoric cu avortul și, în special, cel mai mare furnizor de avort din țară. Nu numai că mai multe emisiuni Netflix au lucrat împreună cu Planned Parenthood, ci și angajații Netflix au donat organizației zeci de mii.
Comentariile Netflix asupra Georgiei, au venit la scurt timp după ce guvernatorul Brian Kemp a semnat un proiect de lege care interzicea avortul după ce poate fi detectată o bătaie cardiacă fetală.
„Avem multe femei care lucrează la producții în Georgia, ale căror drepturi, împreună cu alte milioane de persoane, vor fi restricționate în mod sever de această lege”, a spus Ted Sarandos, ofițerul principal de conținut al Netflix, pentru Variety într-o declarație din 28 mai. Va lucra cu ACLU și alții pentru a lupta împotriva acesteia în instanță. Având în vedere că legislația nu a fost încă pusă în aplicare, vom continua să filmăm acolo, sprijinind totodată partenerii și artiștii care aleg să nu o facă. Dacă ar intra vreodată în vigoare, ne-am regândi întreaga investiție în Georgia. ”
A doua zi, Disney a urmat exemplul, cu CEO-ul Bob Iger exprimând că va fi „foarte dificil” pentru Disney să-și continue producțiile din Georgia cu noua lege. Însă, în conformitate cu datele privind cheltuielile externe compilate de Centrul pentru politici responsive (CRP), Disney nu se apropie de relația monetară a Netflix cu Planned Parenthood. CRP îl situează pe Netflix, Inc. pe locul 34 în topul donatorilor pentru Planned Parenthood în 2018. Persoanele afiliate la Netflix au dat 19.500 de dolari în acel an, iar organizația a dat 10.000 de dolari.
Acei indivizi, potrivit CRP, au fost Scott Domann, Kelly Galuska, Annabeth Gish, Andrew Goldberg, Mark Levin și Gil Ozeri. Toți au fost categorizați ca oferind „bani către SuperPAC / grup extern”, destinatarul fiind „Planned Parenthood / Los Angeles County”.
Aceste nume se potrivesc cu numele care lucrează pentru Netflix. Un Scott Domann este directorul talentului Netflix. O Kelly Galuska a lucrat ca producător la emisiunile Netflix, Big Mouth și BoJack Horseman. O Annabeth Gish a jucat în The Haunting of Hill House pe Netflix. Un Andrew Goldberg este producătorul executiv al Big Mouth. Atât Mark Levin cât și Gil Ozeri sunt enumerați ca scriitori pentru Big Mouth.
Nu este întâmplător că Big Mouth apare de mai multe ori. În 2018, scriitorii show-ului au vizitat un centru pentru planificare familială pentru a se pregăti pentru un episod care promovează cel mai mare furnizor de avort din țară. Inspirația lor a venit după ce Sue Dunlap, președintele și CEO-ul Planned Parenthood Los Angeles, a spus unei audiențe de scriitori și producători că, în timp ce donațiile lor au fost de ajutor,
„ceea ce ar ajuta cu adevărat sunt poveștile care implică Planned Parenthood în spectacolele și filmele voastre”, potrivit unuia dintre actori. Au urmărit apelul ei.
Pe lângă Big Mouth, Planned Parenthood a servit ca consilier pentru creatorii de spectacole Netflix pentru scene de avort, precum cea din GLOW în 2017. Emisii multiple Netflix au avut ca temă avortul, de la Educația sexuală în 2019 până la BoJack Horseman în 2016.
Alte producții Netflix se bazează pe avort în timp ce se pretinde a fi neutre. În septembrie trecut, serviciul de streaming a făcut publicitate și a lansat Reversing Roe, un documentar axat pe Roe v. Wade, cazul Curții Supreme din 1973 care legaliza avortul la nivel național. În timp ce Netflix a lăudat filmul pentru „remiterea interviurilor cu figuri cheie din ambele părți ale decalajului” și a rămas „neîncadrat în angajamentul său de a spune întreaga poveste”, asta nu s-a întâmplat. Treisprezece femei care au susținut avortul au apărut în documentar, în timp ce o singură femeie pro-viață și-a făcut apariția. Cineaștii au avut ocazia să schimbe acest lucru: mai multe femei pro-viață au confirmat că au fost intervievate pentru proiect – unele de zile întregi.
Numerele de sondaje arată însă că Netflix ar trebui să-și reconsidere legăturile cu avortul și industria avortului. Sondajele recente consideră că majoritatea americanilor spun că legile care interzic avortul după șase săptămâni, când bătăile inimii unui bebeluș născut devin detectabile, nu sunt „prea restrictive”.
Acest lucru se menține în linie cu alte sondaje din trecut care arată că mișcarea pro-viață este vie și bine în Statele Unite. La începutul acestui an, un sondaj marist a găsit 75% dintre americani spun că avortul ar trebui limitat la primele trei luni de sarcină. Și vara trecută, un sondaj Gallup a descoperit că 48 la sută dintre americani se numesc „pro-viață”, același procent care îl identifică drept „pro-alegere”.
În aprilie, Netflix s-a lăudat cu 60,2 milioane de abonați aflați în Statele Unite. În afară de mișcările sale din trecut, dacă Netflix „își regândește” filmarea pe baza restricțiilor de avort, telespectatorii americani vor „regândi” vizionarea lor. Discuții despre bani – în mai multe moduri decât unul.