Un alt mare magazin din România a renunţat la casieri. Unde trebuie să îţi scanezi singur produsele
În ciuda plângerilor frecvente din partea consumatorilor și a rapoartelor din mass-media cu privire la benzile de autocontrol, comercianții continuă să avanseze cu această tehnologie, deoarece problemele legate de forța de muncă persistă și obiceiurile de cumpărare ale consumatorilor evoluează. În ultima vreme tot mai mulți comercianți cu amănuntul trec de la casele clasice de marcat la cele de self-pay. Așa se face că un alt mare magazin din România a renunţat la casieri.
Efectele pandemiei și adoptarea noilor sisteme de self-pay
În urmă cu trei ani, când aproape toată lumea intra în pandemie, majoritatea supermarketurilor, fie de la noi, fie de oriunde, încercau să limiteze cât mai mult contactul angajaților cu clienții. Așa se face că au început să implementeze acest sistem de self-pay.
Culoarele de self-pay deveneau din ce în ce mai populare din cauza măsurilor de distanțare socială declanșate de pandemie și a disponibilității tehnologiei de automatizare. Oferirea unei combinații de case de marcat clasice, cât și de self-pay, putea atrage o varietate mai mare de cumpărători și de a servi diferitelor tipuri de cumpărături.
Dar, odată cu ieșirea din pandemie tot mai multe supermarketuri au anunțat renunțarea la sistemele clasice, casele de marcat cu angajați, pentru acest sistem. Un scandal pe această temă a fost cel generat de gigantul Auchan în România cel puțin, iar comentariile pe această temă au supus la oprobiul public retailerul.
Dar, nu era singurul, exemplele fiind destule, doar dacă ne referim la alte magazine ca Lidl, Kaufland sau Carrefour. Dacă în cazul acestora din urmă încă mai există case de marcat clasice, în cazul Auchan renunțarea la angajați și la casele de marcat au determinat o reacție și din partea politicienilor PSD care vorbesc deja de un proiect de lege care să oblige retailerii să mențină cel puțin un angajat care să consilieze cumpărătorii care vor folosi sistemul de self-pay.
Clienții au aflat că un alt mare magazin din România a renunţat la casieri
Conform unor date statistice, la nivel mondial, se arată că în 2021, 39% dintre cumpărători au identificat că folosesc ambele tipuri de case de marcat, în funcție de ceea ce cumpără, utilizarea fiind împărțită în mod egal între self-pay și benzile cu personal. Persoanele care au folosit o combinație a celor două metode au avut cea mai mare valoare pentru clienți și au efectuat cele mai multe călătorii de cumpărături pe an în 2021, în comparație cu persoanele care au folosit doar una dintre metode.
Dintre cei 12% dintre cumpărătorii intervievați care au declarat că folosesc doar auto-checkout, s-a constatat că aceștia au avut tendința de a umple coșuri mai mici, ceea ce sugerează că aceștia cumpără probabil articole de uz casnic și de cămară pe alte canale, cum ar fi la comercianții cu amănuntul de masă sau online. Studiul a mai subliniat, de asemenea, că unii comercianți cu amănuntul limitează numărul de articole pe care cumpărătorii le pot cumpăra folosind self-pay.
Sistemul tinde să atragă persoanele cu vârste cuprinse între 19 și 24 de ani și, de asemenea, persoanele născute între 1928 și 1945, se mai arată în studiu. Așa că nu ar trebui să ne mire când aflăm că un alt mare magazin din România a renunţat la casieri.
Pentru cei care încă nu au aflat, este vorba de magazinul de articole sportive Decathlon, și potrivit unei postări de pe Facebook, clienții vor constata dacă merg în locația din Militari că nu mai există casele de marcat clasice, ci doar acest sistem self-pay:
„Astăzi la Decathlon Militari, am avut o surpriză neplăcută. La casele de marcat, nu mai există casieri, se plătește obligatoriu cu cardul și îți scanezi singur produsele. La informații era o singură casieră la care puteai plăti cu banii jos. M-am exprimat așa mai pe românește…vă dați seama câtă economie fac acești străini în țara noastră?
Tinerii de acolo îi ajută pe cei care nu se pricep la casele robot, alții se plimbă zombii printre rafturi. Mie mi-a venit să plâng, când am întrebat o domnișoară de ce nu se revoltă. Credeți-mă avea o față impasibilă! Mă gândeam dacă nu cumva o fi și ea robot!
Spre ce ne îndreptăm? Nimeni nu ia atitudine! Și lucratul de acasă îi scutește pe patroni de foarte multe plăți. Nu mai consumă nimeni nimic, in schimb acasă tu scoți bani din buzunar la dublu. Curent, apă, etc.”, scrie Maria Becheru pe pagina sa de Facebook.
Concluzie
Pe măsură ce comercianții cu amănuntul sporesc prezența acestui sistem self-pay, aceștia nu ar trebui să neglijeze posibilitatea de a permite clienților să folosească acele vouchere de reduceri la aceste stații. Studiil, referitoare la înlesnirea folosirii la casele self-pay a acestor vouchere sau cupoane, au constatat că stimulentele au adus noi cumpărători, au atras alții și au dus la mai multe vizite în magazine. Această constatare contrazice presupunerile din industrie conform cărora clienții nu doresc să petreacă timp folosind cupoane în benzile de self-pay, e concluzia unui studiu american.