O nouă șosea spectaculoasă ar putea să devină alternativa pentru haosul de pe DN1. Aceasta ar putea fi gata în aproximativ 3 ani, îi va ajuta pe oameni să traverseze munții și va putea fi folosită ca o variantă mult mai eficientă la aglomerația de pe Valea Prahovei. Șoseaua este denumită Transbai, are peste 25 de kilometri și urmează să intre într-un proces amplu de modernizare.
O nouă șosea spectaculoasă urmează să îi bucure pe români și pe turiștii străini care vin să viziteze țara noastră. Aceasta va putea fi folosită ca variantă la haosul de pe Valea Prahovei. Șoseaua este denumită Transbai, are peste 25 de kilometri și va intra într-un proces amplu de modernizare.
Amintim că în 2020 Consiliul Județean Prahova a depus cerere de finanțare de asistență tehnică pentru un proiect pe fonduri europene nerambursabile în valoare de 45 milioane de Euro în vederea construcției drumului.
„TransBaiul este un drum pe care prahovenii și l-au dorit de multă vreme. Pe lângă punerea în valoare a frumuseților naturale de excepție, acest drum va fi un motor al dezvoltării economice într-o zonă cu aproximativ 35.000 de locuitori de pe raza a șapte unități administrativ-teritoriale (Azuga, Bușteni, Valea Doftanei, Bertea, Aluniș, Vărbilău și Gura Vitioarei).
Nu există dezvoltare economică fără o infrastructură bine pusă la punct. Printre beneficiari se numără, de asemenea, șoferii aflați în tranzit, care vor putea ocoli aglomerația de pe Valea Prahovei”, a declarat Iulian Dumitrescu, președintele Consiliului Județean Prahova.
De asemenea, românii trebuie să știe că drumul a fost cuprins atunci pe lista de investiții a Consiliului Județean la propunerea președintelui Dumitrescu. Mai mult decât atât, asistența tehnică este finanțată prin Programul Operațional Asistență Tehnică (POAT) 2014-2020, Axa prioritară 1
„Întărirea capacității beneficiarilor de a pregăti și implementa proiecte finanțate din FESI și diseminarea informațiilor privind aceste fonduri”, arată proiectul. Întreaga șosea vizează modernizarea, reabilitarea și extinderea traseului Azuga-Bușteni-Gura Vitioarei, care are o lungime totală de 88.6 km și presupune realizarea conectivității între mai multe tronsoane de drumuri județene.
Prima oprire este din Azuga, traversând Golul alpin Munții Baiului până la Trăisteni și continuând pe DJ 102I (Trăisteni– Teșila), DJ 101T (Teșila – Vărbilău), DJ 102 (Vărbilău – Poiana Vărbilău) și DJ 100G (Poiana Vărbilău – Gura Vitioarei), până în comuna Gura Vitioarei. Astfel, Transbai va uni, în premieră, DN 1 cu DN 1A.
Nicolae Ciucă, premier România: ,,Vorbim despre un tronson de drum care va trece Carpaţii şi va reuşi să lege sudul ţării de centrul ţării. Este de asemenae important să subliniem că acest tronson de infrastructură rutieră va asigura o alternativă şi la traficul foarte aglomerat de la DN1 şi Dn A. Discutăm despre un segmet de drum între Valea Doftanei şi Săcele, 25 de km. Nu s-a renunţat la proiectul legării Bucureştiului de Ploieşti prin autostradă.