Care este trucul banal prin care deblochezi cărucioarele din Lidl și Kaufland, fără să folosești moneda de 50 de bani. De altfel, trebuie să recunoaștem, moneda aceasta chiar ne-a dat deseori bătăi de cap, atunci când, odată ajunși la hypermarket, am realizat că nu dispunem de ea, pentru a putea debloca necesarul cărucior.
Ca să poți debloca un cărucior din hypermarket atunci când nu ai la îndemână o monedă de 50 de bani, poți să apelezi și la un truc. Există o metodă foarte simplă, dar și aici trebuie să dispui de două obiecte, și anume, trebuie să ai la tine două chei de ușă. Dacă nu ai aceste chei, de folos ar mai putea fi și un inel de conservă sau două monede de 20 de bani.
Dacă aceste variante de rezervă nu-ți sunt de ajutor, poți rămâne la varianta monedei, pe care o poți procura foarte ușor, în caz că nu o ai la tine.
Orice supermarket are, la intrare, un departament numit Relații clienți, iar o angajată a acestui departament îți va schimba o bancnotă de un leu în două monede de 50 de bani. Sau te poate ajuta cu un coș de mână, dar de mici dimensiuni, pe care însă îl poți lua fără să ai nevoie de monedă.
În timp ce tu vii cu propriile trucuri pentru a face rost de cărucior de cumpărături, și supermarketurile au propriile trucuri pentru ca tu să cumperi mai mult.
Fie au cărucioare de mari dimensiuni, pentru ca în ele să încapă cât mai multe lucruri, fie poziționează cât mai la vedere și cât mai la nivelul privirii produsele cele mai scumpe, tocmai ca să „sară în ochi” cât mai repede. În acest caz, o recomandare ar fi să te uiți mai întâi pe raftul de sus sau de jos, înainte de a cumpăra un anumit produs.
Un alt truc la care supermarketurile apelează pentru ca tu să cumperi cât mai mult sunt și acele mostre gratuite, menite să stârnească în consumatori anumite simțuri și să le activeze impulsul de cumpărare. În plus, unii dintre clienți se pot simți chiar obligați să cumpere acel produs, odată ce l-au degustat saul-au testat.
Muzica de pe fundal face și ea parte din strategia supermarketurilor de a face ca clienții să cumpere cât mai mult, întrucât aceasta dă o stare de bine, care te încurajează să pui cât mai multe articole în coș.