Pe ce linii vor circula noile tramvaie din Capitală și ce vor avea special

Primăria Capitalei vrea să înnoiască și câteva tramvaie de pe anumite linii, unde momentan sunt în circulație unele care nu prea mai respectă normele în vigoare. Se dorește achiziționarea a 100 de tramvaie noi dotate cu un echipament de ultimă generație.

Valoarea contractului care va fi încheiat în momentul în care se va finaliza licitația va fi de 845,68 de milioane de lei, fără TVA.

Evident, companiile care vor participa la licitație trebuie să îndeplinească mai multe criterii, printre care obligativitatea de a avea o cifră de afaceri anuală pe ultimii trei ani (2015, 2016, 2017) în valoare de minimum 280 de milioane lei.

În plus, trebuie să dovedească faptul că au mai livrat/furnizat produse similare cu cele care fac obiectul achiziţiei, la nivelul unuia sau mai multor contracte în valoare cumulată de minim 28 de milioane de lei, cu indicarea datelor şi a beneficiarilor publici sau privaţi.

Când și pe ce linii vor circula noile tramvaie

Cele 100 de tramvaie vor fi împărțite pe liniile 1, 10, 21, 25, 32,40, 41 şi 55. Fiecare tramvai va avea o lungime de 36 de metri și va fi echipat cu un sistem electronic de numărare a călătorilor și de informare a acestora. Viitoarele tramvaie trebuie să ofere suficient de încăpătoare pentru 220 de călători, din care doar 56 pot sta pe scaune. Două locuri trebuie să fie asigurate pentru persoanele cu dizabilități și fiecare tramvai trebuie să fie dotat cu rampe rabatabile sau culisante de acces pentru persoanele în scaune cu rotile.

Evident, mai ai de așteptat cel puțin un an până vei vedea noile tramvaie. Primul exemplar va fi furnizat abia după 12 luni de la data semnării contractului între Primăria Capitalei și furnizor. Apoi, vor fi distribuite câte patru vehicule pe lună, până la finalizarea contractului.

Există exigențe și la capitolul design. Ofertantul trebuie să prezinte şase planuri de vopsire monocoloră pentru tramvaie şi anume alb, orange, roşu, galben, verde şi albastru, însoţite de câte şapte nuanţe.

Cât de moderne vor fi noile tramvaie

În premieră pentru transportul public de suprafață din București, vor putea și bicicliștii să meargă cu tramvaiul, pentru că vor fi prevăzute cu locuri speciale. În plus, vor dispune și de internet wireless.

Dacă viitoarele noi tramvaie vor fi echipate cu rampe de acces pentru persoanele cu dizabilități, implicit, vor avea podeaua coborâtă integral, deci accesul va fi mult mai simplu și mai sigur. Și, desigur, toate tramvaiele trebuie să aibă câte cinci ieșiri/intrări cu uși duble.

Sistemul de încălzire și răcire va fi, de asemenea performant. Iarna, în interior trebuie să fie asigurată rapid o temperatură de minimum 10 grade peste temperatura de afară. sistemul de ventilaţie forţată va înlocui volum de aer de la interior în maxim 15 minute şi va intra automat în funcţiune cu un termostat reglabil, fixat la 24 de grade Celsius.

Compania care va câștiga licitația va trebui să asigure piesele de schimb, consumabilele, serviciile de punere în funcţiune, servicii de întreţinere, service şi remedierea defecţiunilor pe perioada garanţiei. În plus, trebuie să ofere și asistență tehnică personalului STB, ca să învețe să le utilizeze, să nu mai existe surprize neplăcute ca la noile autobuze turcești.

Contractul va fi împărțit pe o durată de 37 de luni și nu va fi împărțit pe loturi. Companiile interesate au ca dată limită de depunere a ofertelor 14 februarie 2019, urmând a fi evaluate de angajații primăriei până pe 14 iulie 2019. Tot compania va fi cea care va asigura omologarea tramvaielor furnizate. Dacă în 12 luni nu se întâmplă asta, primăria are dreptul să rezilieze contractul.

Sursa: economica.net
DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI