Se anunță o nouă perioadă cu vreme aspră, în România, cu ninsori și viscol, în cea mai mare parte a țării. Ideal ar fi ca nimeni să nu se aventureze, la drum lung, cu bebeluși, cu copii foarte mici, în mașină, pentru a nu le pune viața în pericol. În exclusivitate pentru Playtech Știri, celebrul campion național de raliuri Titi Aur ne oferă câteva sfaturi importante, vitale, în astfel de situații.
Titi Aur ne-a oferit, în exclusivitate pentru Playtech Știri, câteva sfaturi vitale, pentru șofatul pe vreme rea. Atenție, în perioada imediat următoare, se anunță zile cu ninsoare și cu viscol, cu temperaturi scăzute, în mai toate zonele țării:
”Ideal ar fi să evităm să plecăm cu copiii, la drum lung, să traversăm țara cu ei, în mașină, Dar, dacă chiar trebuie, important este să luăm măsuri suplimentare, înainte de a pleca de acasă.
Este obligatoriu să avem rezervorul plin cu combustibil, provizii de mâncare, termos cu apă caldă, haine de schimb, groase, pături, mai ales pentru copii. De exemplu, noi, adulții, putem merge pe jos câțiva kilometri, și prin nămeți, până la primul adăpost, dar dacă ninge viscolit, ce facem cu copiii?
Înainte de a pleca la drum, trebuie să trecem pe la mecanic, ca să ne asigurăm că mașina este perfect funcțională, că funcționează căldura, dezaburirea, că avem lopeți în portbagaj, trusa de prim-ajutor.
Nu de alta, dar poate că suntem nevoiți să așteptăm în mașină, în anume condiții, când nu puteam merge pe jos, până ne vin ajutoare, ca să ne scoată din nămeți. Da, mai sunt și părinți inconștienți, asta va fi de când lumea!”.
Citiți și: Greșeala pe care mulți români o fac în trafic și își distrug mașina. Titi Aur: ”Nu e bine”
Titi Aur ne-a mai vorbit, exclusiv pentru Playtech Știri, și despre importanța conducerii defensive, care ajută la reducerea drastică a numărului de accidente, în trafic. Am aflat și cât costă un astfel de curs la Academia Titi Aur:
”Noi încercăm să facem o treabă bună, la academia noastră, unde se fac cursuri de conducere defensivă. S-a ajuns la o reducere a numărului de accidente. Foarte mulți părinți își trimit copiii majori, care și-au luat pemisiunl auto, să facă la noi aceste cursuri, avem foarte mulți tineri cu vârste cuprinse între 18-25 de ani, am avut până acum, din 2009, peste 100.000 de cursanți.
Însă nu e suficient, în România sunt în jur de 9 milioane de șoferi. Un curs, la noi, este de de 150 de euro, care înseamnă o zi de curs, cu 3 ore de teorie, masa de pranz și practică. Avem simulatoare speciale, dăm sfaturi cum să frânăm, pe vreme rea, cu aderență scăzută, cum să ne descurcăm în orice situații, pentru a ne salva viața.
Este un curs pe mai multe etape. Putem însoți și șoferul în trafic, pentru a-i corecta greșelile. Fiecare o repetă, pe una anume, ori nu păstrează distanța dintre mașini, ori conduce cu viteză prea mare. Cu ajutorul acestor cursuri defensive, dacă s-ar face în toată țara, s-ar reduce numărul accidentelor mortale, nu ar mai fi atâta sânge pe șosele.
În România mor anual 120 de copii. Ce să le spui părinților? Ținta nu este scăderea numărului, ci zero morți”.
Titi Aur a explicat și de ce nu poate fi micșorată polița de asigurare RCA, una dintre actualele nemulțumiri ale transportatorilor:
”Strigăm în gura mare și cerem reducerea RCA-ului, a poliței de asigurare, dar cum să faci asta, în România, când sunt atâtea accidente, morți, răniți și trebuie plătite daune, din asigurări? Ce credeți, că aduce asiguratorul bani de acasă?
Nici Guvernul nu are cum să subvenționeze, e tot din banii noștri. Șoferul român nu beneficiază de o pregătire foarte bună, ca să evite toate aceste accidente, nu se face educație încă din anii de învățământ. Iar, acum, plătești vreo 2.000 de lei o școală de șoferi, dar nu se mai face poligon și nici conducere de noapte.
Nu ești foarte pregătit, pentru situații neprevăzute. De aceea trebuie ca, o dată la trei ani, fiecare șofer să facă și niște cursuri de conducere defensivă”.
Celebrul campion național Titi Aur a mai menționat, pentru Playtech Știri, că e îngrozit din cauza numărului alarmant de morți, în accidentele de mașină din țară. România se află pe primul lor la numărul deceselor.
”Ne uităm la statistici. România e pe primul loc la numărul de morți, raportat la numărul de kilometri parcurși, avem cam 300 de morți anual, media europeană fiind de 70. În Suedia, Anglia, sunt 22-25 de morți anual.
Autoritățile noastre ce fac? Statisticile noastre au început să fie cosmetizate, s-a schimbat criteriul prin care este declarat un accident grav, deja devine interpretabil. Anunțăm apoi că a scăzut numărul morților cu câțiva.
Noi trebuie să tindem spre zero morți, nu să zicem că au murit mai puțini români fața de anul trecut. Ce alinare ai pentru familiile îndoliate?”.
Citiți și: Ce trebuie să faci ca şofer din 6 în 6 secunde. Detaliul care îţi poate salva viaţa, spune Titi Aur