În urmă cu aproape 20 de ani, doi studenți germani au înființat propria companie de băuturi răcoritoare, denumită Fritz-kola. Cei doi au început afacerea căutând informații pe internet și sunând la mai multe fabrici din Germania.
În urmă cu un an, aceștia au reușit să detroneze chiar Pepsi în Germania, unde au fost depășiți doar de Coca-Cola.
Potrivit BBC, Fritz-kola, băutură răcoritoare fabricată în Hamburg și livrată în mai multe țări europene, are însă o istorie aparte în materialul săptămânal dedicat diferiților lideri în domeniul afacerilor din întreaga lume.
În anul 2003, studenții Mirco Wiegert și Lorenz Hampl au pornit afacerea ce astăzi aduce încasări de milioane de euro anual. Cu toate aacestea, chiar la început, au întâmpinat o mare problemă: nu știau cum să prepare băutura. Dar încrezători în forțele lor, cei doi nemți nu au lăsat ca asta să le stea în cale.
“Am căutat pe Google rețete de cola și ingrediente”, a spus Mirco, cel care avea 28 de ani în 2003. Însă, la acea vreme, internetul nu a fost foarte util, astfel că au apelat la o altă variantă și au început să telefoneze producătorilor de bere din toată Germania, sperând că cineva ar putea să îi ajute să dezvolte o rețetă de cola, iar apoi sticla necesară. Într-un final, studenții au primit și un răspuns pozitiv:
”Am reușit să găsim o mică fabrică de bere în vestul Germaniei, iar proprietarul ne-a spus să îi facem o vizită și rezolvăm”, a precizat Mirco.
Iar la finele anului 2003, Mirco și Lorenz au avut primele 4.000 de sticle de Fritz-kola, care erau disponibile pentru vânzare. Targetul lor pentru vânzare erau barurile, așadar fiecare dintre ei a condus o camionetă și au mers din bar în bar, în Hamburg, pentru a își vinde produsul.
După 16 ani, în anul 2019, brandul Fritz-kola a devenit al doilea cel mai bine vândut la sticla de 330 ml în magazinele germane. El e depășit doar de gigantul Coca Cola.
În anul 2003, Mirco și Lorenz au hotărât să pună o fotografie cu fețele lor drept logo, Mirco explicând că aceasta a fost cea mai ieftină opțiune pe care o aveau la acel moment.
Cu numai 7.000 de euro avuți la dispoziție pentru a demara afacerea, Mirco s-a gândit că ar fi fost mult mai scump să cumpere drepturile asupra unei alte imagini ori să obțină o grafică personalizată. În 2015, conform Forbes, încasările Fritz-kola au fost de 7,4 milioane de euro.
“Am plătit 100 de euro pentru a ne face fețele frumoase”, și-a amintit Mirco, acum în vârstă de 44 de ani, potrivit Libertatea.ro. “L-am rugat pe vecinul nostru să folosească Photoshop și am plătit 70 de euro pentru înregistrarea mărcii”, a mai adăugat el.
Cum s-a ajuns însă la denumirea Fritz-kola? EI bine, Mirco a explicat că el și prietenul lui din Hamburg au lăsat oamenii să aleagă. Astfel, au scris 40 de nume, au mers în fața unui centru comercial și au cerut mai multor persoane de acolo să își dea cu părerea. De menționat este că 155 de lei costă un bax de 24 de sticle Fritz-kola la 330 ml în România, fapt care înseamnă un preț de 6,5 lei per sticlă. La final însă, Fritz, un nume tipic german, a fost desemnat numele câștigător.