Uber primește o lovitură dură! Compania este acuzată că folosește anumite tertipuri pentru a-și atrage potențialii clienți. De acum înainte, fii cu băgare de seamă ori de câte ori comanzi un taxi Uber. Ce s-a aflat despre această companie de succes, te-ai fi așteptat la asta?!
Atunci când te grăbești sau nu ai chef să mergi cu metroul sau cu mașina proprie, îți comanzi un Uber. Serviciul este extrem de avantajos, mașina este curată, iar șoferul taxiului de lux are bune maniere. Cu toate acestea, ultimele dezvăluiri despre compania Uber te va pune pe gânduri. De ce este acuzat serviciul de taxi.
Reprezentanții Uber au de înfruntat acuzații grave. Compania lor este acuzată că folosește aplicația de mobil pentru a-i detecta pe acei călători care se grăbesc, folosind criterii arbitrare. Scopul? Creșterea în mod automat a tarifului călătoriei.
Criteriul este simplu. Dacă bateria telefonului este încărcată în momentul în care comanzi o cursă cu Uber, înseamnă că ai planificat călătoria din timp și nu ești pe fugă. În schimb, dacă telefonul mai are puțină baterie, spre deloc, acesta este un indiciu pentru un client grăbit, mai puțin predispus să refuze cursa, în ciuda costului prea mare.
Această practică a fost descoperită întâmplător de clienții Uber din Statele Unite ale Americii. Aceștia dezvăluie că suprataxarea după criteriul nivelului de încărcare a bateriei telefonului ar fi folosită și la platforma rivală Lyft.
Unul dintre clienții fideli ai companiei Uber a dat totul în vileag. Obișnuit să călătorească frecvent pe aceeași rută cu Uber, la un tarif mediu de 25-30 dolari, bărbatul a observat că prețul s-a triplat! Tariful pentru călătorie a fost majorat la 81 de dolari, de îndată ce bateria telefonului indica doar 18%. Culmea, prețul a redevenit același imediat ce telefonul a început să se încarce.
Trebuie precizat, însă, că tertipul folosit de Uber nu se aplică tuturor. Și alți clienți ai companiei au încercat metoda de mai sus, dar rezulatul nu a fost același. Se poate spune că „algoritmul” Uber ține seama și de alte criterii, care nu au fost încă elucidate.
Încă de acum cinci ani, Keith Chen, pe atunci șeful diviziei economice a Uber, știa că anumiți clienți sunt mai predispuși să accepte tarife de călătorie majorate doar dacă bateria telefonului lor stă „să moară”. Cu toate acestea, Chen a ținut să precizeze că Uber nu folosește aceste informații pentru a forța creșterea selectivă a tarifului. Să fie oare așa?