Când vine vorba de a putea conduce o mașină, în afară de obținerea permisului, în mod clar ai nevoie și de numere de înmatriculare. Dar, ce te faci dacă nu ai noroc la loerie, în general, și locuiești în țara în care trebuie să joci la “loterie” ca să îți înmatriculezi mașina? Aici, dacă nu știai, numerele se obțin doar prin tragere la sorți. Așa că, citește mai departe și află care este această țară.
De-a lungul vremii, despre gigantul China s-au scris multe, dar toate au dus la o singură concluzie, și anume că este țara paradoxurilor. Peste asta, dacă nu știai, China este țara în care trebuie să joci la “loterie” ca să îți înmatriculezi mașina. Iar dacă te îăntrebi de ce, răspunsul nu este chiar atât de simplu.
Traficul aglomerat din Beijing este recunoscut ca fiind unul infernal, iar amenizle sunt pe măsură, având în vedere că poți ajunge să plătești până la 200 de renminbi, adică 30 de dolari, și o penalizare cu puncte, mai ales dacă circuli fără un număr de înmatriculare local, ci unul din afara orașului.
Guvernul orașului Beijing a decis cu ceva vreme în urmă să limiteze numărul mașinilor, așa că, singura metodă prin care au putut face asta, a fost o așa-numită „loterie a numerelor de înmatricularei”, și asta în încercările dispeate de a limita aglomerația prin raționalizarea plăcuțelor de înmatriculare.
În ultimii cinci ani, deși există adevărate minuni ale ingineriei, precum autostrada subacvatică din China, unii locuitori au încercat de 47 de ori pentru a primi o plăcuță de înmatriculare în Beijing prin intermediul unui registru online asemănător unei loterii. Dar, de fiecare dată, răspunsul a fost o replică laconică: Număr de înmatriculare neacordat.
Beijing este unul dintre cele câteva orașe chineze care limitează plăcuțele de înmatriculare auto prin decret oficial. Concurența pentru o plăcuță de înmatriculare în Beijing este feroce.
Spre exemplu, în 2016, la loteria din iunie a acelui an, doar unul din 725 de solicitanți din 2,7 milioane a primit o plăcuță de înmatriculare, potrivit datelor oficiale, ceea ce face ca sistemul să fie unul dintre cele mai selective din țară.
Pe măsură ce China s-a urbanizat și chinezii au devenit mai bogați, deținerea unei mașini a devenit un mod de viață pentru mulți cetățeni din clasa de mijloc. Chiar și în Beijing, un oraș afectat de blocaje, dorința de a avea mașini rămâne puternică.
Ca urmare a acestor situații, ce datează de cel puțin 8-9 ani, Beijingul risca să se supraaglomereze, astfel că pentru clasa de mijloc a ajuns să asocieze mașinile cu libertatea de a călători. Orașul, cu o populație de aproximativ 21 de milioane de locuitori, are acum 5,6 milioane de mașini, mai mult decât dublu față de acum 10 ani.
Se crede că surplusul de mașini este cauza a aproximativ 30% din poluarea aerului din Beijing, potrivit organismului de supraveghere a mediului din oraș. Nu numai că mașinile blochează străzile orașului, dar ele invadează și spațiile publice, cum ar fi trotuarele și pistele de biciclete, din cauza lipsei de locuri de parcare.
Confruntați cu problemele aduse de numărul tot mai mare de mașini, oficialii orașului au decis să ia măsuri. Astfel că, autoritățile de transport din Beijing au decis să mențină numărul de mașini sub 6,3 milioane, prin înăsprirea în continuare a cotei anuale pentru plăcuțele de înmatriculare.
China este cea mai mare piață auto din lume. În marile orașe, alături de o casă, o mașină este privită pe scară largă ca un bun indispensabil înainte de căsătorie.