Intrarea pe piața din Estonia a retailerului german Lidl anul acesta, a cam dat peste cap concurența. Acum, după ce s-a așezat praful după intrarea pe piața estoniană a lanțului german de supermarketuri cu prețuri reduse Lidl, concurenții consacrați speră ca clienții să rămână loiali și să se întoarcă la magazinele pe care le-au ales anterior. O problemă pe care unele dintre celelalte supermarketuri au evidențiat-o este lipsa articolelor de proveniență locală în selecția de produse Lidl, fapt confirmat de site-ul propriu al Lidl, relatează ERR.
Odată ce lanțul german Lidl a intrat în sfârșit pe piața estoniană, concurența dintre lanțurile de supermarketuri va crește și mai mult. Asta înseamnă mai multe opțiuni și prețuri mai bune pentru consumatori, a declarat Katrin Tasa.
Până la acest moment 70 la sută din piața de retail din Estonia era controlată de patru lanțuri de magazine. Directorul adjunct al Autorității de concurență recunoaște competitivitatea din piață, declarând:
„Piața de retail este foarte competitivă. Având în vedere conceptul Lidl, ar trebui să aducă cu ei și prețuri mai mici. Conceptul lor este unul de lanț de magazine cu discount”, a declarat Katrin Tasa, conform ERR.
Cu toate acestea, este dificil de prezis cât de mare va ajunge să fie cota de piață în Estonia. În Lituania, de exemplu, deține în prezent o cotă de piață de 7%. Între timp, în Finlanda, unde lanțul funcționează de 15 ani, cota de piață a Lidl este de aproximativ zece procente.
Succesul Lidl în Estonia va depinde parțial de existența de produse naționale în magazinele sale. Katrin Tasa a menționat că Lidl va aduce cu siguranță produse noi pe care alte lanțuri nu le oferă în prezent.
Unii concurenți au pus la îndoială afirmația potrivit căreia prețurile Lidl vor fi semnificativ mai mici. Katrin Bats, un purtător de cuvânt al lanțului Rimi, a declarat că este nevoie de timp pentru ca un nou intrat pe piață să fie luat în serios.
Bats a estimat numărul produselor reduse la 5.600. Compania pe care o reprezintă, Rimi, are aproximativ jumătate de milion de clienți obișnuiți. Împărțirea între produsele naționale și cele provenite din afara Estoniei este de aproximativ 50-50.
„Menținerea prețurilor favorabile pentru un coș de cumpărături clasic este norma pentru aproape toate lanțurile de magazine în prezent”, a spus Bats.
Bats a precizat că selecția produselor se bazează pe cererea consumatorilor, și asta ar trebui să facă și Lidl. În ceea ce privește viitorul, Bats a spus că și-a exprimat speranța ca clienții Rimi să rămână loiali după ce zvonul din jurul Lidl se va stinge.
Retailerul german a deschis în sfârșit în Estonia, opt magazine fiind inaugurate joi în toată țara. Cinci dintre magazine au fost deschise în Tallinn și câte unul în Tartu, Pärnu și Narva.
Magazinele vor comercializa marca proprie și unele produse estoniene. Compania a declarat că a investit peste 80 de milioane de euro în Estonia și a creat peste 1.000 de locuri de muncă, conform publicației ERR.