O țară a consumat ultimii litri de benzină fără plumb. Aceasta a dispărut acum din întreaga lume după ce țara în cauză și-a epuizat luna trecută stocurile. Iată anunțul oficial făcut de Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD).
Benzina cu plumb a dispărut din întreaga lume, după ce Algeria a epuizat în cursul lunii trecute stocurile. Anunțul oficial a fost făcut de către Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD), care a transmis că reușita va însemna evitarea anuală a peste 1.2 milioane de decese premature.
De asemenea, acest lucru mai înseamnă și economisirea a mai bine de 2.400 de miliarde de dolari. Primele avertismente în privința efectelor toxice au fost făcute în urmă cu aproximativ 100 de ani.
Zeci de muncitori au fost internați în anul 1924 în spital și cinci dintre ei au murit după ce au suferit convulsii la o rafinărie care producea benzină cu plumb în New Jersey, Statele Unite ale Americii.
Cu toate astea, în anii 1970 toată benzina comercializată în lume conținea plumb. Numeroase studii științifice au demonstrat de-a lungul timpului legătura dintre carburantul în cauză și decesele premature, îmbolnăviri sau poluarea aerului și solului.
“Punerea în practică reuşită a interzicerii benzinei cu plumb constituie o etapă majoră pentru sănătatea la nivel mondial şi pentru mediul nostru”, a spus Inger Andersen, directorul executiv al PNUD, organizaţie cu sediul la Nairobi, capitala Kenyei.
PNUD a lansat o campanie în anul 2002 în vederea interzicerii benzinei cu plumb. Statele Unite ale Americii, China și India au oprit atunci utilizarea carburantului, dar țările cu venituri reduse continuau să-l utilizeze.
Doar câteva țări au mai folosit benzina cu plumb în 2016, după ce Coreea de Nord, Afganistan și Maynmar au oprit vânzarea ei. Recent, la carburant au mai renunțat Irakul și Yemenul și de luna trecută și Algeria.
PNDU a mai emis un avertisment cu privire la folosirea combustibililor fosili care trebuie să fie reduși în mod constant pentru a putea opri efectele schimbărilor climatice.
“Sectorul transporturilor este responsabil pentru aproape un sfert din emisiile mondiale de gaze cu efect de seră şi până în 2050 ar urma să crească până la o treime.
Această cifră (1,2 miliarde de vehicule, n.r.) include şi milioanele de mașini la mâna a doua ce vor fi exportate de Europa, SUA şi Japonia spre ţările cu venituri medii şi mici. Acestea vor contribui la încălzirea planetei, iar poluarea aerului este susceptibilă să provoace accidente”, a adăugat Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare.