Supă de roșii cu orez și cimbru. Preparatul perfect pentru zilele caniculare

Supă de roșii cu orez și cimbru. Preparatul perfect pentru zilele caniculare
supa de rosii cu orez si cimbru. reteta rapida

Astăzi vă propun o rețetă de supă de roșii cu orez și cimbru, pe care îmi place să o fac vara, din roșii coapte, gustoase. Este foarte ușoară și sănătoasă. Conține ingrediente puține, roșii, morcovi, ceapă și pătrunjel.

Se poate aromatiza cu diverse ierburi, cimbru, busuioc, pătrunjel sau brânzeturi, cum ar fi parmezan, caș afumat, telemea. Ca și consistență o puteți face cremă sau puteți adăuga orez, tăiței, găluște de griș, etc. Separat în farfurie, puteți servi supa de roșii cu smântână, crutoane, ardei iute sau usturoi.

Supă de roșii cu orez și cimbru. Rețeta simplă și rapidă

Rețeta pe care v-o propun astăzi, este sățioasă, datorită orezului și cu gust aromat, datorită roșiilor coapte și al cimbrului. Îmi place foarte mult combinația de roșii cu cimbru. Uneori, îmi fac o gustare din roșii cu mozzarella, măsline și cimbru. În postările viitoare vă voi împărtăși câteva rețete rapide de gustări, pentru zilele călduroase de vară.

Ingrediente

  • 1.5 kg roșii foarte coapte
    2 cepe medii sau 1 ceapă mare
    2-3 morcovi
    1 buc. pătrunjel rădăcină
    3 linguri de orez, dacă doriți ca supa să fie mai groasă, mai adăugați o lingură
    2 linguri de ulei
    cimbru, sare, piper, după gust

Mod de preparare supă de roșii cu orez și cimbru

  • Într-o oală se pune apă la fiert. Cantitatea de apă trebuie să fie suficientă încât roșiile să fie complet acoperite.
  • Când apa a început să fiarbă, se pun roșiile spălate. Se lasă pentru 10 minute, până se înmoaie coaja.
  • Între timp se curăță legumele și se toacă mărunt.
  • Într-o oală de 3 litri, se pune uleiul la încins apoi se adaugă legumele.
  • Se lasă la călit până își schimbă culoarea, apoi se toarnă apă și se fierb.
  • Se scot roșiile opărite într-un castron, se lasă la răcit după care se curăță de cotor și coajă.
  • Cu un mixer de mână se pasează apoi sucul rezultat se toarnă peste legumele călite.
  • Se lasă la fiert pentru 20- 25 de minute.
  • În paralel, după ce se spală orezul în mai multe ape, se fierbe separat într-o crăticioară, aproximativ 20 de minute.
  • Când este fiert, se adaugă orezul în oala cu legume, se mai lasă pentru 10 minute.
  • La final, puneți sare, piper și cimbru după gust.

Noi servim supa de roșii cu smântână și ardei iute.

Poftă bună!

Lucruri mai puțin știute despre roșii

  • Există aproximativ 10.000 de tipuri de roșii în întreaga lume
  • Roșiile sunt de fapt fructe
  • În urmă cu câteva sute de ani, roșia era considerată otrăvitoare
  • Originea roșiei se plasează in America de Sud, unde era cultivată de către azteci si incași. Primul soi de roșii nu era roșu, ci galben. Soiul a ajuns in Europa transportat de coloniști, iar italienii le-au denumit „mere de aur”, de unde și numele care este încă păstrat in Italia: pomodoro.
  • Ocupă locul doi, după cartof, între legumele utilizate în bucătărie
  • Roșiile trebuie păstrate la temperatura camerei. Astfel se păstrează gustul și textura.
  • Tomatele tip-cireșe sunt cele mai dulci, fiind folosite mai ales la prepararea salatelor sau la pizza.
  • Tomatele tip-ciorchine au o aromă distinctă, aroma lor iese în evidență tăiate în felii; iar tomatele-prună sunt specifice bucătăriei italiene, fiind cărnoase cu puține semințe.
  • Roșiile își păstrează substanțele benefice organismului uman chiar dacă sunt preparate termic
  • Consumul de roșii protejează inima de bolile cardiovasculare, datorită cantităților mari de potasiu, niacină, vitamina B6 și acid folic pe care le conțin. Conform studiilor efectuate de cercetători în domeniul alimentar, 100 g de roșii asigură 40% din necesarul zilnic de vitamina C, 15% din doza zilnică de vitamina A, 8% din cantitatea de potasiu şi 10% din cantitatea recomandată de fier.