Subiecte Evaluarea Națională clasa II-a la citire. Astăzi, conform calendarului oficial, elevii de clasa a II-a au susținut proba de Limbă și comunicare – citit – Limba română din cadrul Evaluării Naționale. Copiilor li s-a dat un text suport, iar pe baza acestuia au răspuns la mai multe întrebări. Elevii au avut la dispoziție 30 de minute.
Marți, 14 mai 2024, elevii de clasa a II-a au susținut proba de Limbă și comunicare – citit – Limba română. Cei care au participat la Evaluarea Națională au avut un text suport din „Fetița care l-a luat pe „Nu” în brațe”, adaptare după Octav Pancu-Iași. Pe baza acestuia, copiilor li s-au adresat mai multe întrebări.
După cum vă spuneam, elevii de clasa a II-a au avut la dispoziție 30 de minute pentru a răspunde, la fel ca și în cazul probei de Limbă română – scris. Iată textul primit de elevi:
”Cuvintele poveștilor le iau din cărți…
Într-o zi, a dispărut un cuvânt. Căutându-l prin cărți, am găsit cuvintele „Hărnicie” și „Politețe”.
− Unde este cuvântul „Nu”?, le-am întrebat.
− L-a luat o fetiță în brațe! Când mama o roagă să pună masa sau să o ajute pe bunica atunci când vine de la piață, fetița spune mereu „Nu!”.
− Haideți la fetiță!, spun cuvintele.
Aceasta dormea. „Nu” era treaz.
− Nu mă întorc! Aici e bine, spuse el.
Deodată, mama îi strigă fetiței:
− Trezește-te, te rog! Ajută-ne!
În locul fetiței, „Hărnicia” și „Politețea” săriră în ajutor.
Când fetița se trezi, mama și bunica îi mulțumiră, oferindu-i daruri. Întinzând mâinile să le primească, fetița îl scăpă pe „Nu” din brațe.”.
Testul 1:
1. Încercuiește litera corespunzătoare răspunsului corect. Care este titlul textului citit?
2. Încercuiește litera corespunzătoare răspunsului corect. De unde erau luate cuvintele poveștilor?
3. Scrie răspunsul la întrebare pe spațiul de mai jos. Ce cuvinte au fost găsite în cărți?
4. Încercuiește litera corespunzătoare răspunsului corect. Ce cuvânt dispăruse din cărți?
5. Încercuiește litera corespunzătoare răspunsului corect. Ce o ruga mama pe fetiță să facă?
6. Încercuiește litera corespunzătoare răspunsului corect. Cine venea de la piață?
7. Încercuiește litera corespunzătoare răspunsului corect. De ce a strigat-o mama pe fetiță?
8. Încercuiește litera corespunzătoare răspunsului corect. Pe mama au ajutat-o …
9. Răspunde la următoarele întrebări! Scrie Da pentru răspuns afirmativ sau Nu pentru răspuns negativ în dreptul fiecărei întrebări.
10. Completează spațiile libere cu informațiile care lipsesc!
11. Încercuiește litera corespunzătoare răspunsului corect. Când l-a scăpat fetița pe „Nu” din brațe?
12. Scrie pe spațiul dat, răspunsul la întrebare. Explică răspunsul tău. Crezi că fetița a făcut bine spunând mereu „Nu”? De ce?
De menționat este și faptul că, întrebările la care au răspuns elevii de clasa a II-a pot fi văzute și în imaginile din galeria foto.
Acum că știm ce subiecte au fost la Evaluarea Națională clasa II-a la citire, haideți să aflăm și motivul pentru care este nevoie de o evaluare pentru această categorie de elevi. Mai precis, evaluarea la clasa a II este prima testare în cadrul căreia elevii sunt expuși unor subiecte făcut de altcineva decât cadrul didactic cu care sunt obișnuiți.
Prin urmare, părinții elevilor pot compara rezultate obținute de aceștia la Evaluarea Națională cu cele primite de la învățător. Așadar, părinții pot vedea dacă copiilor au fost evaluați corect pe parcursul anului școlar. În plus, rezultatele ar putea să-i ajute pe părinți să afle ce trebuie să mai lucreze cu cei mici. Un alt scop al evaluărilor este acela de a-i obișnui pe elevi cu condițiile de examen, potrivit celor de la Edupedu.ro.
Află și: Cum se vor încheia mediile elevilor la finalul anului școlar 2024