Sunt șanse mare să obișnuiești să comanzi deseori mâncare de pe internet. Numărul aplicațiilor de mobil care facilitează acest proces a explodat în ultimii ani. Asta nu înseamnă însă că anumite statistici pe marginea fenomenului nu sunt îngrijorătoare.
În cazul în care ai deschis o caserolă cu mâncare și preparatele păreau deranjate, există două variante. Te gândești că preparatele au suferit o călătorie mai agresivă sau că persoana care ți le-a livrat a gustat din el. Mai des decât ai crede, răspunsul este a doua variantă.
Un studiu realizat în Statele Unite în 2019 de către US Foods a încercat să asocieze niște cifre exacte practicii de a gusta mâncarea care îți este livrată. Aceeași analiză a scos la iveală și alte informații interesante. De exemplu, cel puțin în SUA, majoritatea oamenilor au instalate pe mobil două aplicații pentru livrat mâncare. Cei mai mulți comandă de cel puțin trei ori pe lună.
Pentru a-și forma o opinie avizată despre piața livrării de mâncare, au fost chestionate 1518 persoane adulte, dintre care 500 erau livratori. Studiul a fost efectuat în perioada 9 – 13 mai, 2019. Dintre acei 500 de livratori, 28% au recunoscut că au gustat mâncarea pe care au livrat-o. Motivația majoră ține de mirosul preparatelor, în contextul în care, de cele mai multe ori, nu văd ce este în pachete. Aproximativ 54% au spus că miroul este tentant pentru mâncarea livrată.
Ca parte din chestionar, oamenii care comandă mâncare au fost întrebați cât de supărați sunt dacă cineva le-ar lua câțiva cartofi prăjiți dintr-un pachet. Media răspunsurilor a fost de 8,4, în contextul în care 1 însemna că nu sunt deranjați, iar 10 ilustra varianta ”absolut inacceptabil”.
Pentru că fenomenul detaliat mai sus este departe de a fi nou, restaurantele au găsit soluții interesante pentru a preveni ”degustarea”. Din ce în ce mai mulți optează pentru caserole și diverse tipuri de ambalaje care dezvăluie faptul că au fost deschise înainte de livrare.