Ca în fiecare an, ANAF anunță demararea campaniilor de verificare a veniturilor realizate de contribuabili, iar obligația acestora este să depună un anume document, în baza căruia statul verifică banii românilor. ANAF a emis recent o informare prin care explică ce trebuie să facă până pe 25 mai pentru a nu avea probleme.
Indiferent că ești persoană fizică, autorizată, sau agent economic, în baza legislației în vigoare, fiecare dintre noi are obligația ca până la o anume dată să-și declare veniturile, urmând ca în baza documentelor tip depuse, să înceapă procesul de verificare a veniturilor și a datoriilor pe care le au către stat.
În acest caz, ANAF anunță obligativitatea celor care au avut sau au activități economice, în urma cărora au surse de venituri indepedente, inclusiv acele surse din încăsările de la bursă, din dobânzi și dividente, precum și cele din chirii sau tranzacții cu criptomonede.
Cu alte cuvinte, de la 1 iunie, prin intermediul ANAF, statul verifică banii românilor care au depus, sau vor depune deja binecunoscuta Declarație Unică de venit.
Conform normelor de procedură, contribuabilul, oricare ar fi el, și care are aceste surse de venit, este obligat să depună pe propria răspundere declarația unică până la data limită, de 25 mai, ulterior acestei date începând, de fapt, verificările datelor acestora.
Conform acelorași normative, cei care depun declarația vor trebui să menționeze, cel puțin estimativ, și veniturile care ar putea parveni din aceste surse și pentru anul viitor, 2025, procedura fiind una obligatorie și în baza căreia statul va stabili care sunt impozitele anuale pe venit pe care contribuabilul le va avea de plătit. Pe lângă asta, mai sunt și alte schimbări anunțate de ANAF în 2024.
ANAF a publicat recent, pe lângă procedurile care trebuiesc făcute de fiecare contribuabil în parte, și care sunt categoriile care vor avea obligativitatea acestui proces, după cum urmează:
În baza legii, mai spune ANAF, cei care nu depun actele până la termenul limită, riscă amenzi extrem de mari, precum și blocarea conturilor după caz, până la depunerea documentului, calcularea taxelor și a impozitelor, și plata acestora.