Marți a fost semnat la Ministerul Transporturilor un contract de finanțare cu privire la “Edificarea unei stații de metrou la nivel suprateran situată între stația de metrou Berceni și Șoseaua de Centură”, potrivit unui comunicat de presă a instituției.
Valoarea totală a proiectului se ridică la 214,98 milioane de lei, din care valoarea totală finanțată din fonduri UE prin Programul Operațional Infrastructură Mare este de 180 milioane de lei. Stația de metrou trebuie proiectată și construită în 4 ani și jumătate și presupune inclusiv prelungirea liniei de metrou existente cu 1,6 km. Procedurile de derulare și urmărire a contractului se execută de către Primăria Sectorului 4, iar Metrorex asigură asistența tehnică.
”Am semnat astăzi acest contract de finanțare încheiat între Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor și Metrorex pentru că îmi doresc o dezvoltare a proiectelor de infrastructură, dar și o dezvoltare a metroului bucureștean.
Faptul că am găsit sursa de finanțare, din fonduri europene nerambursabile, este cu atât mai îmbucurătoare, cu cât vine și în concordanță cu strategia noastră de a implica autoritățile locale în astfel de proiecte.
Iată că se poate, după ce am aplicat acest concept la nivelul CNAIR, în cazul unor centuri ocolitoare pe care le-am dat autorităților locale, venim acum și către Metrorex. Dezvoltarea rețelei de metrou are în vedere o extensie și dincolo de Șoseaua de Centură, astfel încât să putem pune în practică strategia noastră de mobilitate urbană din zona București-Ilfov”, a transmis Lucian Bode, într-un comunicat.
Stația noua va fi construită între stația Berceni, actualul capăt de linie al Magistralei 2 de metrou și Șoseaua de Centură. Aceasta va avea o suprafață desfășurată de 15.100 mp și va fi una supraterană, însemnând o clădire cu subsol, parter și două etaje.
Totodată, lungimea noului traseu care va avea o cale dublă de rulare (două linii distincte, faţă de o singură linie, cum este în momentul de faţă) va fi de 1,6 kilometri, precum și șase zone de acces pietonal, două dintre acestea vor fi situate pe partea opusă a Șoselei Berceni, fiind asigurată legătura printr-un pasaj pietonal subteran.
De asemenea, din cele două ieșiri se va face legătura directă cu parcarea de tip park & ride care va fi amenajată în imediata apropiere. În plus, aceasta fiind o stație supraterană, proiectul prevede inclusiv instalație de degivrare a căii de rulare, care să permită exploatarea în condiții de siguranță pe timpul iernii.