Somnul în minus, kilograme în plus: concluziile îngrijorătoare ale unui nou studiu

Somnul în minus, kilograme în plus: concluziile îngrijorătoare ale unui nou studiu

Sunt multe motive pentru care ar fi bine să nu neglijezi un somn de calitate pe timpul nopții, dar tocmai a fost adăugat un nou argument la acea listă.

Aproximativ 7500 de persoane au fost chestionate de curând în Regatul Unit pentru a se identifica mai multe trenduri legate de cantitatea de somn medie și urmările lipsei de odihnă. Dintre persoanele participante la studiu, aproximativ 6000 au fost elevi din ciclul primar, la care s-au adăugat 1500 de adulți.

În condiții ideale, un adult ar trebui să doarmă șapte ore pe noapte. Această valoare crește până la nouă ore pentru un copil. Din păcate, conform British Nutrition Foundation (BNF), 43% dintre adulți dorm mai puțin decât ar trebui. Problema afectează copiii din școala primară în proporție de 32%, în timp nu mai puțin de 70% dintre elevii neglijează odihna de pe timpul nopții. Nu ajută nici faptul 80% dintre adulți și 50% dintre elevii de gimnaziu au recunoscut că se trezesc cel puțin o dată pe timpul nopții.

Unul dintre factorii care influențează negativ orele de somn constă în expunerea la ”ecrane”, indiferent dacă sunt de la smartphone, tabletă, laptop sau TV. Cu doar câteva minute înainte să încerce să se culce, 59% dintre elevii de gimnaziu, 50% dintre adulţi şi 49% dintre elevii de şcoală primară au recunoscut că au stat cu telefonul în mână. Această practică reprezintă unul dintre principalele motive al tulburărilor de somn.

În ceea ce privește legătura cu kilogramele, mulți dintre adulții intervievați au afirmat că obișnuiesc să consume cantități mari de cafeină și alcool. Micul dejun este neglijat de către un sfert dintre elevii de gimnaziu și un copil din zece dintre elevii de școală primară. Doar 20% dintre elevii care au consumat micul dejun au inclus un fruct sau o legumă în această masă importantă de peste zil.

„În timp ce lipsa somnului şi tulburările de somn pot face ca atât adulţii cât şi tinerii să se simtă morocănoşi sau irascibili, un somn frecvent de calitate inferioară poate avea un impact negativ asupra alegerilor alimentare, inclusiv un aport mai mare de calorii şi preferinţa pentru gustări mai frecvente din alimente nesănătoase.”, a afirmat Lucy Chambers, cercetător principal în cadrul BNF.”Raportul realizat de grupul operativ din cadrul BNF, publicat la începutul acestui an, a scos în evidenţă că lipsa somnului şi odihna întreruptă ar putea fi legate de un risc mai ridicat de boli cardiace, accident vascular cerebral, diabet de tip 2, obezitate şi hipertensiune”, a concluzionat cercetătoarea britanică.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI