Un nou proiect de lege vine la pachet cu un nou tip de amenzi pentru șoferii din România. Aceste amenzi îi vizează pe toți cei care obișnuiesc să apese pedala de accelerație mai mult decât prevede legea.
Șoferii români care vor depăși viteza legală, vor putea avea parte de o surpriză ce i-ar costa bani și puncte de penalizare. Proiectul de lege urmează să introducă în România monitorizarea video a traficului rutier, efectuat de către polițiști. În acest fel, orice abatare a conducătorilor auto de la legislația rutieră va fi automat constatată și sancționată pe baza probei video.
Cu atât mai mult, acești șoferi care au ales că sunt mai presus decât legea, nu vor mai putea contesta amenda și nici nu vor fi atenționați de către poliștii aflați pe stradă. Acest proiect de lege a fost deja depus la Senat și face referire la monitorizarea video a traficului rutier și constatarea automată a acestor abateri de pe drumurile publice din țară.
Pentru ca noul proiect de lege să fie aplicabil, va trebui să treacă de votul Parlamentului și apoi, promulgat de către președintele țării. Acest nou sistem urmează a fi format din dispozitive atât fixe cât și mobile și îi va viza pe șoferii care depășesc limita legală a vitezei, care nu respectă culorile semaforului, care nu poartă centura de siguranță dar și pe cei care nu respectă distanța minimă legală față de ceilalți participanți la trafic. Pe lângă amendă, șoferii vor primi și o poză în care li se demonstrează faptul că au încălcat legea.
Șoferii vor întâlni astfel de dispozitive cu precădere pe drumurile care au o rată crescută a numărului de accidente. Totodată, procesul-verbal emis va fi comunicat șoferilor într-un termen de 90 de zile calendaristice. Acesta va ajunge la șoferii care au încălcat legea prin poștă sau prin e-mail, iar amenzile vor fi achitate în cadrul unui nou cont special destinat acestui nou proiect.
”Dispozitivele de detecţie se amplasează cu prioritate pe drumurile cu o rată ridicată a accidentelor rutiere pe baza unor analize de risc. Indicatoarele de avertizare a prezenţei dispozitivului de detecţie se instalează înaintea locului dispunerii dispozitivului de detecţie, la o distanţă de maximum 50 m în localităţi, între 100 m şi 250 m în afara localităţilor, respectiv între 500 m şi 1.000 m pe autostrăzi şi drumuri expres. Când condiţiile din teren impun amplasarea la o distanţă mai mare, sub indicator se instalează un panou adiţional Distanţa între indicator si locul dispunerii dispozitivului de detecţie”, scrie în proiect.