Secretul pentru un piure cremos. Ce este vital pentru rețeta perfectă

Cum faci piure de cartofi

Ce este mai ușor de preparat decât un piure de cartofi. Este garnitura perfectă pentru diverse preparate, sosuri, fripturi, carne la grătar. Deși se prepară foarte ușor, există câteva reguli de care trebuie să ții cont dacă vrei să-ți iasă cremos.

Secretul pentru un piure cremos

Un prim pas pentru un piure delicios este să îl prepari dintr-un singur fel de cartofi: ori roz, ori albi. De menționat este că fiecare sortiment de cartofi are o cantitate diferită de apă și amidon. Amidonul absoarbe smântâna, untul, dând cartofilor o textură pufoasă și moale. De asemenea, cartofii se fierb la foc potrivit spre mic, ca să fiarbă uniform, iar în apa în care ei fierb trebuie să adaugi și puțină sare. În plus, o altă recomandare deloc de neglijat este aceea ca laptele care urmează a fi pus în piure să fie întotdeauna cald. Untul trebuie însă să fie rece, deoarece atunci se încorporează uniform în lapte.

Beneficiile consumului de cartofi

Cartofii abundă în vitamine și minerale pentru organism. Ei pot menține sănătatea inimii și pot controla tensiunea arterială. Cartofii conțin deci fibre, potasiu, vitamina C, vitamina B6, calciu și magneziu. Aceste elemente echilibrează valoarea totală de colesterol din sânge, mențin sănătatea vaselor de sânge și previn formarea cheagurilor.

Cartofii te pot ajuta să slăbești, reglând tranzitul intestinal. Ei trebuie consumați fierți sau sub formă de salată cu legume crude. Fibrele din cartofi normalizează tranzitul intestinal, reduc simptomele indigestiei și pot să calmeze balonarea și flatulența. Ei au puține grăsimi, nu au colesterol și sunt și foarte sățioși.

Cartofii te pot ajuta și să te menții tânăr/ă, aceștia având un puternic efect antioxidant, diuretic. Prin conținutul de vitamina C și acid folic, cartofii luptă împotriva toxinelor și chiar împotriva tumorilor. Consumând cartofi, previi detereiorarea celulelor.

Cartofii mai sunt buni și pentru sistemul osos, prin conținutul de calciu, magneziu, fier, fosfor și zinc. Cei în vârstă pot să consume cu succes această legumă și pentru faptul că previne bolile oftalmologice sau îmbătrânirea pielii. Cartofii îmbunătățesc funcțiile cognitive și stimulează creierul.

Cartofii au și un puternic efect antiinflamator, dacă sunt folosiți în stare crudă. Ei devin astfel un remediu bun pentru diverse dureri, entorse sau inflamații. Să ne amintim că bunicile foloseau adesea comprese cu cartofi cruzi rași pentru a calma durerile în gât. Sunt, așadar, multe motive pentru a consuma cartofi, deși ei nu sunt considerați de nutriționiști un super-aliment. Atenție însă la modul de preparare!

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI